Burcea, Paralela 45: Banii turiștilor care au plătit sejururi se pot restitui sub forma de bonuri de masă sau vouchere

Burcea, Paralela 45: Banii turiștilor care au plătit sejururi se pot restitui sub forma de bonuri de masă sau vouchere
scris 10 apr 2020

Banii turiștilor români care au plătit sejururi și nu au mai putut merge în vacanță din cauza epidemiei de coronavirus se pot restitui sub formă de bonuri de masă sau vouchere de vacanță, pentru servicii în România, a declarat Alin Burcea, proprietarul touroperatorului Paralela 45, care afirmă că există peste un miliard de euro la Ministerul Fondurilor Europene pentru a sprijini companiile afectate de coronavirus.

El spune că nimic din ceea ce se întâmpla nu este din vina agențiilor de turism, deoarece agenția de turism nu păstrează banii achitați de turiști, ci îi achită la rânsul său prestatorilor, scrie News.ro.

"Agenția de turism, prin definiția activității, nu ține banii, ci îi achită prestatorilor după ce îi incasează de la turiști, activitate pentru care câștigă un comision. Singura variantă reală este ca banii turiștilor să fie restituiți de către statul român. Există peste un miliard de euro la Ministerul Fondurilor Europene, pentru a sprijini companiile afectate de coronavirus. Se pot restitui banii și sub formă de bonuri de masă sau vouchere de vacanță, pentru servicii în România - am auzit că există o asemenea propunere. Bonurile de masă ar fi foarte bune acum, când un român din patru este într-o formă de șomaj", a declarat pentru News.ro Alin Burcea, proprietarul touroperatorului Paralela 45.

Turoperatorul german TUI va primi un credit de 1,8 miliarde euro de la statul german CITEȘTE ȘI Turoperatorul german TUI va primi un credit de 1,8 miliarde euro de la statul german

Omul de afaceri afirmă că, în plus, este sprijinită astfel și industria alimentară din România.

"Voucherele de vacanță există ca și instrument, și sunt destinate hotelurilor din România, care sunt închise în prezent, în marea lor majoritate. Dacă statul nu sprijină turiștii în acest moment, și implicit cele două industrii, alimentară și hotelieră, turiștii vor da în judecată agențiile și acestea vor intra în insolvență și faliment. Nici asigurările nu vor mai funcționa, pentru că marea lor majoritate vor fi expirate până atunci, și turiștii nu vor recupera nimic. Evident, în actuala situație, nici un asigurator nu mai emite polițe în acest moment, este clar din ce motiv", spune Alin Burcea.

În opinia sa, aceasta ar fi singura soluție în acest moment, care ar salva această situație.

"Nimic din ceea ce se întâmplă nu este din vina agențiilor de turism. Nu agențiile de turism au închis aeroporturile sau au închis țările. Statele au închis granițele, au blocat avioanele la sol. IATA, Asociația Internațională a companiilor aeriene a anunțat că nu au resurse să restituie banii, și că vor da vouchere pentru servicii viitoare. Dacă vor mai exista acele ompanii, evident. Alte companii, precum WizzAir, penalizează agențiile, ca si cum ar fi anulat locurile. Hotelurile de circuite, de exemplu, din Europa, nu restituie banii. Unele spun că ne penalizează pentru neprezentare, altele spun că ne dau posibilitatea să revenim altă dată", mai spune omul de afaceri.

În ceea ce privește charterele tradițționalele de vară, în Turcia, Grecia, Spania, agențiile au plătit sume mari în avans.

"De fapt, pe asta se bazează sistemul Early Booking - ai reducere mare de la hotel, de 20-30-50%, dacă plătești în avans. Marea majoritate a tour-operatorilor români au solicitat restituirea banilor, dar nu avem șanse. Noi achităm tour-operatorului din Turcia, acesta achită hotelului. Credeți că mai restituie vreun hotel banii primiți? Noi suntem cu toții, acum, într-o situație fără precedent, o situație de 'război'- fiecare trage pentru el, să țină banii, să nu îi restituie, chiar dacă nu a prestat serviciile", adaugă Alin Burcea.

viewscnt
Afla mai multe despre
paralela 45
alin burcea