Cazul hotelului din Olanda care a refuzat să cazeze un cercetător deoarece este român: Două variante propuse - Scuze sau proces

Cazul hotelului din Olanda care a refuzat să cazeze un cercetător deoarece este român: Două variante propuse - Scuze sau proces
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 apr 2023

Turistul care din cauză că este român nu a fost primit într-un hotel din Tilburg, Olanda, unde făcuse rezervare prin Booking, afirmă că autoritatea anti-discriminare din Olanda i-a propus două soluții în raport cu unitatea de cazare: medierea sau tranșarea cazului în instanță. Hegyi spune că nu vrea despăgubiri de la hotel și că a ales medierea, însă cu condiția ca unitatea turistică să facă o declarație publică, prin care să își ceară scuze pentru discriminarea voită împotriva cetățenilor români. În plus, el vrea ca unitatea să promită că astfel de situații nu se vor mai repeta. În cazul în care hotelul refuză, românul ia în calcul varianta tranșării cazului în instanță.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

El afirmă că RADAR, agenția anti-discriminare din Olanda, i-a propus două soluții cu privire la situația sa generată de faptul că un hotel din Tilburg i-a refuzat cazare din cauza naționalității sale.

VIDEO&FOTO Grecii aflați în autocarul implicat în accidentul din Pasajul Unirii au dat în judecată agenția de turism CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Grecii aflați în autocarul implicat în accidentul din Pasajul Unirii au dat în judecată agenția de turism

”În ceea ce privește B&B-ul (hotelul din Tilbirg – n.r.), RADAR mi-a propus două soluții: 1. Medierea și 2. Escaladarea în instanță. Fiindcă nu mă interesează în niciun fel partea de scandal și/sau să obțin vreun beneficiu material din această situație nefericită am ales prima variantă, dar cu o condiție. Le-am transmis celor de la RADAR că voi putea vedea cazul închis numai în momentul în care proprietarul spațiului de cazare va ieși cu o declarație publică (de preferat în presă) prin care își va cere scuze pentru discriminarea voită împotriva cetățenilor români și va promite că astfel de situații nu se vor mai repeta. Din nefericire, agenții RADAR nu au reușit încă să stabilească un contact direct cu reprezentanții B&B-ului chiar dacă s-au deplasat de două ori la adresa spațiului de cazare. În momentul de față se încearcă stabilirea unei alte forme de contact. În cazul în care proprietarul refuză idea declarației publice atunci voi lua în considerare cea de-a doua variantă propusă de către agenția anti-discriminare”, spune acesta.

Românul al cărui caz a devenit de notorietate după ce i-a fost refuzată cazarea la un hotel din Tilburg, Olanda, din cauza naționalității sale a primit un mesaj din partea platformei de rezervări Booking prin care este anunțat că aceasta a renunțat la colaborarea cu respectivul hotel. 

În plus, Oficiul Antidiscriminare din Olanda a inițiat propria anchetă.

FOTO McDonald’s lansează o campanie masivă de recrutare în România, în timp ce pregătește concedieri în alte țări. Cu ce salarii CITEȘTE ȘI FOTO McDonald’s lansează o campanie masivă de recrutare în România, în timp ce pregătește concedieri în alte țări. Cu ce salarii

Românul atașează un mesaj despre care susține că l-a primit din partea platformei de rezervări online, prin care aceasta își exprimă regretul pentru ”experiența atroce” de care turistul a avut parte. Booking precizează că a suspendat hotelul de pe site și că nu este de acord cu un astfel de comportament din partea partenerilor, clienților sau staff-ului Booking.

Platforma anunță că îi va returna românului suma de 104,5 euro pe care o plătise pentru o noapte de cazare, scrie News.ro.

Taxă pentru turiștii care se cazează în Mamaia CITEȘTE ȘI Taxă pentru turiștii care se cazează în Mamaia

”Înțelegem cât de important este să fii respectat și valorizat, fără a ține cont de diferențele care îl fac pe fiecare individ unic”, se mai arată în mesajul Booking.com.

Platforma de rezervări a transmis mesaj turistului român după ce acesta a scris și a reclamat experiența sa, în condițiile în care rezervarea fusese făcută prin Booking.com.

Cazul hotelului din Olanda care a refuzat să cazeze un cercetător deoarece este român: Două variante propuse - Scuze sau proces


De altfel, pe platforma de rezervări nu mai poate fi găsit hotelul care a refuzat românului cazarea din cauza naționalității acestuia.

Românul a făcut o rezervare prin platforma Booking la un hotel din orașul olandez Tilburg, dar a fost contactat de către reprezentanții hotelului și anunțat că rezervarea i-a fost anulată din cauza naționalității sale.

El este cercetător științific, lucrează în domeniul arheologiei la Centrul de Studii pentru Asia de Sud-Est și în prezent locuiește la Kyoto, în Japonia.

viewscnt
Afla mai multe despre
tilburg
hotel