Compania de turism Tușnad vrea să aducă în România turiști străini din Israel, Germania sau Marea Britanie

Compania de turism Tușnad vrea să aducă în România turiști străini din Israel, Germania sau Marea Britanie
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 sep 2015

Compania de turism Tușnad vrea să recâștige, în următorii ani, piața israeliană, dar și să abordeze piețe europene precum Germania și Marea Britanie, a declarat președintele Consiliului de Administrație al companiei Tușnad, Nicu Rădulescu.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Prin anii 1980, Covasna și Tușnad aveau o piață preponderent israeliană, dar nu s-a mai făcut o promovare targhetată pe această piață. Nici condițiile nu au fost adecvate. Fie că sunt oameni în vârstă sau tineri, ei sunt atenți la condiții. În 2014 am avut două-trei discuții pe această temă cu niște turoperatori care, după ce au văzut hotelul O3zone și-au manifestat intenția să vină. În prezent, procentul străinilor nu trece de 10%, dar este un început. Pentru a atrage turiștii străini trebuie să colaborăm cu primăria, să facem festivaluri, să dezvoltăm", a explicat Nicu Rădulescu pentru Agerpres.

Acesta a adăugat că gradul de ocupare mediu estimat pentru 2015 este de 49%. "Cred că vom crește la circa 70-80%", a mai spus Rădulescu.

Principalele active din patrimoniul Tușnad sunt hotelul Tușnad, hotelul O3zone și baza de tratament. Hotelul Tușnad are 216 locuri de cazare, clasificate la 2 și 3 stele, și este destinat în principiu turiștilor veniți prin Casa Națională de Pensii Publice. Baza de tratament este destinată efectuării procedurilor medicale, utilizând factorii naturali de cură: băi carbogazoase, bazin kinetoterapie, mofeta.

Hotelul O3zone este o investiție nouă de 234 de locuri și este destinat unui segment turistic orientat spre refacerea sănătății prin schimbarea stilului de viață. Hotelul are trei săli de conferințe, spa, piscină, jacuzzi, saună, dușuri emoționale, precum și un centru de terapii Ana Aslan.

"Anul acesta investițiile s-au ridicat la 1-2 miliarde lei. Compania de turism Tușnad a înregistrat pierdere, în special din cauza faptului că am emis obligațiuni ca să ne putem capitaliza, obligațiunile fiind purtătoare de dobânzi mari. Acum am convins acționarii să facem conversia obligațiunilor la acțiuni printr-o majorare de capital și suntem în faza ca, până la 30 septembrie, să finalizăm această operațiune. Estimăm că în 2016 vom trece pe profit", a mai spus Rădulescu.

Potrivit acestuia, compania Tușnad are în derulare trei proiecte cu fonduri europene, care vizează 'modernizarea bazei de tratament, upgradarea hotelului Tușnad și cercetare pe mofete'. Președintele Consiliului de Administrație al companiei Tușnad a estimat că aceste proiecte vor fi finalizate în 2016.

"Tușnad nu se poate compara cu Sovata sau Băile Felix care sunt 'în vârf de lance', însă din punct de vedere al peisajului, infrastructurii, investițiilor noi care s-au făcut, curățeniei, liniștii, ea se află pe locul patru, într-un clasament, după Techirghiol, Felix și Sovata. Se formează încet-încet o altă piață turistică, aceea a oamenilor care sunt sănătoși. Nu contează că au 50 de ani, 60 sau 30 de ani. Sunt persoane active și care doresc altceva decât tratamente clasice", a mai spus Rădulescu.

Compania de turism Tușnad (TSND) a debutat, luni, pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), în urma transferului de pe piața Rasdaq. Tușnad este o companie de turism cu capital integral românesc, având ca acționar majoritar SIF Transilvania (SIF3).

Sursa: Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
turism
tusnad
nicu radulescu