Paralela 45 continuă campania “Mergi la vot, mergi în vacanță”, în pofida controlului declanșat de Autoritatea Electorală Permanentă

Paralela 45 continuă campania “Mergi la vot, mergi în vacanță”, în pofida controlului declanșat de Autoritatea Electorală Permanentă
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 21 mai 2019

Agenția de turism Paralela 45 anunță că va continua campania “Mergi la vot, mergi în vacanță”, în pofida controlului declanșat de Autoritatea Electorală Permanentă, susținând că demersul nu încalcă legea, ci este preluat și în alte industrii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Mesajul este transmis după ce, vineri, Autoritatea Electorală Permanentă a sesizat Parchetul General și Biroul Electoral al Sectorului 5 privind Loteria Publicitară „Mergi la vot, mergi în vacanță”, organizată sub sigla Paralela 45, demersul fiind făcut în urma unor notificări scrise primite inclusiv din partea presei și în urma unor verificări ale materialelor publicitare.

Astăzi, agenția de turism a transmis că a luat act de comunicatul de presă și de declarațiile președintelui Autorității Electorale din 17 mai, prin care se anunță că a fost sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la legalitatea loteriei publicitare "Mergi la vot, mergi in vacanță" și în care s-au înscris până acum 60.000 de persoane. La trei zile distanță după poziția oficială - arată agenția - Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a decis să înceapă și efectuarea unui control la Paralela 45 printr-o notificare antedatată din 20 mai.

 

Prin notificarea transmisă către Paralela 45 de către AEP sunt verificate aspectele legale ale campaniei și cerute documente în termen de 48 de ore, agenția apreciind că este o încercare de a motiva decizia anterioară de sesizarea a Parchetului. Reprezentanții agenției de turism consideră "abuziv și cel putin ciudat" acest demers tardiv al AEP, susținând că această campanie "nu reprezintă altceva decât un îndemn civic de participare a cetățenilor la votul" pentru alegerile europarlamentare din 26 mai și nu are nicio legatură cu partidele politice. Campania, spun cei de la agenție, nu sprijină un partid ori un candidat, situație care ar fi sancționată de lege.

Sesizare la Parchetul General împotriva agenției de turism Paralela 45 CITEȘTE ȘI Sesizare la Parchetul General împotriva agenției de turism Paralela 45

"Așa cum se poate observa în spațiul virtual ori în mass media, demersul Paralela 45 este preluat și în alte industrii care au decis să încurajeze spiritul civic: Humanitas, Awake Festival, Lamonza si multe alte branduri de renume. Regulamentul loteriei publicitare “Mergi la vot, mergi în vacanță” este public pe pagina de internet și pe pagina de Facebook a Paralela 45 și a fost accesat până în acest moment de peste 60.000 de persoane care s-au înscris, voluntar, în  această promoție. În calitate de organizatori, am anunțat public și moderăm cu maximă atenție comentariile publicului pe pagina de Facebook a companiei, nepermițând atacuri sau comentarii de natură politică", transmite agenția.

"Noi nu condiționăm pe nimeni, ci facem o campanie de responsabilizare civică îndemnând oamenii să își exercite dreptul legal de a vota. Se pare că România, în acest moment, este o țară a controalelor și a amenzilor", afirmă Alin Burcea, proprietarul Paralela 45,

viewscnt
Afla mai multe despre
paralela 45
campanie
vot