STUDIU Agențiile de turism și turoperatori, campioni în recuperarea creanțelor

STUDIU Agențiile de turism și turoperatori, campioni în recuperarea creanțelor
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 apr 2017

Agențiile de turism și turoperatorii sunt campioni în recuperarea creanțelor, astfel încât societățile care intermediază și facilitează turismul au o durată de recuperare a datoriilor de două ori mai mare decât în cazul companiilor din alte domenii, arată un studiu Creditinfo România, companie specializată în furnizarea produselor și serviciilor de management al riscului comercial.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

”În cazul companiilor din turism avem o viteză de recuperare a creanțelor de 75 de zile, față de 161 de zile în cazul celorlalte companii”, arată studiul.

O situație asemănătoare se înregistrează și în cazul vitezei de plată a datoriilor: 117 zile în cazul companiilor din turism, față de 251 de zile în cazul companiilor din celelalte domenii, scrie News.ro.

„O explicație este aceea că în domeniul turismului încasările se realizează în avans, ceea ce permite recuperarea mai rapidă a creanțelor și plata într-un timp mai scurt a datoriilor”, a declarat Aurimas Kascinskas, director general Creditinfo Romania, într-un comunicat.

De asemenea, jumătate dintre agențiile de turism și turoperatori din România riscă insolvența.

Același studiu Creditinfo România arată că, din cele 4.568 de companii care intermediază și facilitează turismul și activitatea de cazare a turiștilor în România, jumătate prezintă un risc ridicat de intrare în insolvență (48% în cazul tur-operatorilor, respectiv 53% în cazul agențiilor de turism).

În București se află cele mai multe companii din turism: 1.576 (din totalul de 4.568 de firme înregistrate în România). În top urmează județele Brașov (248 companii), Constanța (227), Cluj (225), Prahova (159), Iași (134), Timiș (123), Sibiu (111), Neamț și Dolj (63).

Producția Ford Craiova, creștere de 54% în martie. Livrările de autoturisme din România au depășit 10.000 de unități în martie CITEȘTE ȘI Producția Ford Craiova, creștere de 54% în martie. Livrările de autoturisme din România au depășit 10.000 de unități în martie

„Acest tip de companii se înființează în zonele în care există cerere pentru turism și o putere de cumpărare mai ridicată din partea populației”, explică Aurimas Kascinskas.

Agențiile de turism și turoperatorii din București dețin totodată supremația și la capitolele cifre de afaceri: un total de 2,8 miliarde de lei, adică 70% din cifra de afaceri a tuturor companiilor de turism din România, profit (73 milioane de lei, adică peste 55% din profitul înregistrat de firmele din turismul românesc) și locuri de muncă (4.800 de angajați, adică 53% din numărul total de angajați în agenții de turism sau turoperatori).

”Județe fruntașe sunt, atunci când vorbim despre cifre de afaceri, Constanța (170 milioane de lei), Cluj (123 milioane de lei), Brașov (75 de milioane), Prahova (71 milioane de lei), Timiș (66 milioane de lei), Iași (49 milioane de lei) și Neamț (47 milioane de lei)”, menționează studiul citat.

Cele mai profitabile firme din turism se află în județele Constanța (16 milioane de lei profit), Cluj (8 milioane de lei profit), Brașov, Prahova și Timiș (5 milioane de lei profit), Neamț și Iași (4 milioane de lei profit).

O altă caracteristică a companiilor care activează în domeniul turismului: marja de profit a celor profitabile este de 4%, adică mai puțin de jumătate din media națională, care e de 10%.

Din totalul de 4.568 de companii din turism, 448 (adică aproape 10%) sunt profitabile și considerate de încredere, față de media națională, care e de 4%. Grupul select al firmelor care îndeplinesc criteriile de încredere și profitabilitate reprezintă practic motorul economiei românești.

Din punct de vedere al riscului, și turoperatorii și agențiile de turism prezintă riscuri comparabile de intrare în insolvență (51% în cazul turoperatorilor, respectiv 53% agenții de turism).

Agențiile de turism (8%) și turoperatorii (12%) se află printre companiile care îndeplinesc în ponderea cea mai mare criteriile de profitabilitate și bună reputație. Județele fruntașe la acest capitol sunt Iași (18%), Neamț (17%), Prahova (13%), Argeș, Cluj și Constanța (cu câte 11%).

Media pe țară în cazul companiilor din celelalte domenii de activitate este de 4%, se mai arată în studiu.

viewscnt
Afla mai multe despre
agentii turism
creante