Voucherele de vacanță și vânzările online, principalele motoare de creștere ale Eximtur

Voucherele de vacanță și vânzările online, principalele motoare de creștere ale Eximtur

Lucia Morariu, președinte EXIMTUR

scris 29 ian 2020

Vânzările agenției de turism Eximtur au atins aproape 71 milioane euro în 2019, în creștere cu 10% față de rezultatul anului anterior. Principalele motoare ale creșterii înregistrate au fost reprezentate de voucherele de vacanță și de vânzările online de servicii externe și interne.

Diviziile specializate ale companiei - business travel și organizare evenimente, leisure și incoming - au deservit circa 341 000 clienți. Compania a emis pe parcursul anului trecut 63 000 bilete de avion.

Vânzările pentru servicii de călătorie în România au avut o pondere de 30% din totalul încasărilor, respectiv 33,6 milioane euro.  Dintre acestea, un procent de 30%, circa 10 milioane de euro, au fost vânzări contra vouchere de vacanță. Cifra de vânzări aferentă  serviciilor de călătorie în străinătate a fost de 16,7 milioane euro, iar vânzările obținute în urma biletelor de avion emise au însumat 20,2 milioane euro. 

Ryanair pregătește noi concedieri CITEȘTE ȘI Ryanair pregătește noi concedieri

Echipa Eximtur număra la finalul anului trecut circa 200 de angajați. Noii membri ai echipei s-au alăturat diviziei leisure, departamentului de vânzări online și departamentului economic.

Rezervările de vacanțe interne și externe realizate online au atins valoarea de  1,8 milioane euro, în creștere cu 54%.

Aproximativ 203 000 clienți au apelat la Eximtur în 2019 pentru servicii de călătorie în România.

FOTO Boeing a efectuat zborul inaugural al noii aeronave 777X, cel mai mare avion comercial cu două motoare din lume CITEȘTE ȘI FOTO Boeing a efectuat zborul inaugural al noii aeronave 777X, cel mai mare avion comercial cu două motoare din lume

Stațiunile balneare, stațiunile montane,  Delta Dunării  și pensiunile turistice au fost  la mare cerere pe tot parcursul anului precedent, volumul vânzărilor de sejururi în acest tip de destinații fiind mai mare cu 47% față de anul 2018.

Cererea pentru Litoral a avut, de asemenea, o dinamica în creștere, cifra de vânzări pentru această categorie de vacanțe fiind cu 20% mai mare.  Și numărul sejururilor în orașele turistice din România a crescut semnificativ, compania înregistrând vânzări mai mari cu 36% pentru acestea.

Primele zece stațiuni turistice autohtone preferate de turiști în 2019 au fost: Mamaia, Băile Felix, Eforie Nord, Venus, Băile Herculane, Saturn, Jupiter, Călimanești-Căciulata, Neptun, Sovata.

Servicii de călătorie  în străinătate

Și în 2019, Turcia, Grecia și Bulgaria au format topul destinațiilor cele mai accesate de românii care călătoresc în străinatate în scop recreațional. În Turcia se deschid an de an hoteluri noi. În plus, anul trecut, românii au putut să beneficieze de vacanțe charter în această destinatie cu plecare din 12 orașe, comparativ cu numai opt orașe, în 2018. Grecia a oferit mai multe hoteluri în sistem all inclusive, iar Bulgaria a constituit o alternativă pentru acei români care vor să călătorească individual, nu foarte departe, dar care vor să se bucure de servicii bune.

În 2019, Egiptul  a revenit în atenția multor români, care au ales această destinație datorită ofertelor all inclusive la prețuri foarte bune. În plus, sezonul estival este aici mult mai lung, turiștii se pot bucura de soare și mare până la jumatatea  lunii noiembrie. Toate acestea au făcut ca  anul trecut curse charter spre Egipt să fie organizate din șapte orașe ale țării.

Creșteri importante au fost înregistrate și pentru destinațiile Tunisia, Mexic și Republica Dominicană.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
vouchere de vacanta
eximtur