Turismul de afaceri va crește cu 12%. Hoteluri căutate lângă parcuri industriale de industria farma, de audit, petrolieră și bancară. Mai puțin interes pentru SPA, piscină, fitness. Un trend ascendent va avea și componenta bleisure

Turismul de afaceri va crește cu 12%. Hoteluri căutate lângă parcuri industriale de industria farma, de audit, petrolieră și bancară. Mai puțin interes pentru SPA, piscină, fitness. Un trend ascendent va avea și componenta bleisure
scris 29 ian 2020

Turiștii care călătoresc în scopuri de business preferă în special hotelurile de 4 stele, localizate cât mai aproape de zona lor de interes.

Durata medie a unei călătorii de afaceri este de 3 zile, iar tariful mediu pentru o noapte de cazare variază între 40 și 67 de euro, potrivit unei analize a companiei de turism GoTravel, specializată pe zona de turism corporate.

În 2019, cei mai mulți turiști de business au fost înregistrați în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova și Iași. Topul destinațiilor de business a inclus și două apariții surprinzătoare, și anume Ploiești și Mamaia. Principalul motiv al deplasărilor de afaceri îl reprezintă participarea la ședințe, conferințe, congrese sau training-uri.

Tranzacție: Orange România preia o aplicație care furnizează informații turistice despre Capitală CITEȘTE ȘI Tranzacție: Orange România preia o aplicație care furnizează informații turistice despre Capitală

“Am observat o creștere a turismului de business în județul Constanța, iar hotelurile din stațiunea Mamaia sunt în topul preferințelor oameniilor de afaceri. Hotelurile care funcționează tot anul au un tarif mediu de 51 euro/noapte. O cerere ridicată s-a înregistrat și pentru Ploiești, cele mai solicitate fiind hotelurile din apropierea parcurilor industriale. Tarifele medii de 40 euro/noapte, la un hotel de 4 stele, sunt cele mai mici din zona de sud a țării”, declară Remus Vișan, managing director GoTravel.

Dintre turiști, 81% au fost români, restul de 19 procente fiind oameni de afaceri străini. În turismul de business, principalul criteriu de alegere a hotelului este localizarea acestuia, decizia fiind mult mai puțin influențată de existența unor facilități precum SPA, piscină sau săli de fitness. Aproximativ 70% din clienții de business aleg hotelurile de 4 stele deoarece acestea au săli de conferințe și găzduiesc evenimente de afaceri.

“În București, 76% din rezervări au fost efectuate la hotelurile de 4 stele din zona de nord și din vecinătatea aeroportului, aici fiind, de altfel, și districtul financiar al orașului. La polul opus s-au aflat hotelurile din zona de sud sau cea centrală. Dar dacă va apărea un al doilea pol de afaceri în sudul Bucureștiului, cu siguranță se va schimba și comportamentul turistului de business. Capitala este cea mai scumpă în privința tarifelor, în medie o noapte de cazare ajunge la 67 de euro, la un hotel de 4 stele”, adaugă Remus Vișan.

Într-un clasament al tarifelor medii pentru o noapte de cazare, Bucureștiul este urmat de Craiova și Cluj-Napoca, cu 54 euro/noapte, respectiv 52 euro/noapte. În schimb, dacă este luat în calcul cel mai bun raport calitate-preț, Timișoara și Iașiul surclasează celelalte destinații de business, cu un tarif mediu de 50 euro/noapte la hotelurile de 4 stele.

Hotelierii din Republica Moldova vor să învețe de la români cum să-și conducă afacerile CITEȘTE ȘI Hotelierii din Republica Moldova vor să învețe de la români cum să-și conducă afacerile

Domeniile de activitate care implică cel mai mare număr de călătorii în interes de afaceri sunt industria farma, de audit, petrolieră și bancară, iar durata medie a unei deplasări în interes de serviciu este de 3 zile.

“Anul acesta preconizăm o creștere de cel puțin 12% a turismului de afaceri. Un trend ascendent va avea și componenta bleisure, ce va caracteriza turismul de business și în 2020. Atunci când călătoriile de afaceri au loc în zone turistice, utilul este îmbinat cu plăcutul. Astfel, clienții de business iau în calcul, la alegerea hotelului, și distanța față de principalele obiective turistice, nu doar zona de interes profesional”, mai spune Remus Vișan.

Compania de turism GoTravel, fondată în 1991, a înregistrat în 2019 o cifră de afaceri de 27 milioane de euro, iar pentru anul în curs estimează afaceri de 31 milioane de euro. Compania are o filială și în Republica Moldova, la Chișinău.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
turism de afaceri
hotel 4 stele
gotravel