Cele mai periculoase drumuri din România

Cele mai periculoase drumuri din România
Profit.ro
Profit.ro
scris 20 mar 2024

Cele mai multe accidente de circulație s-au produs, anul trecut, pe DN1, DN2, DN6 și DN7 iar iunie a fost luna în care s-au consemnat cele mai multe astfel de accidente, a afirmat Horațiu Pop, de la Poliția Rutieră.

Din punct de vedere al consecințelor, pe DN2 au fost mai multe persoane decedate decât pe DN1, arată Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO „Priza la stâlp”, în teste la Brașov. În următoarele șase luni încărcarea va fi gratuită CITEȘTE ȘI FOTO „Priza la stâlp”, în teste la Brașov. În următoarele șase luni încărcarea va fi gratuită
Evenimente
24 octombrie - IMM-urile, oxigen pentru România
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Horațiu Pop a prezentat situația accidentelor, dar și a demersurilor pe care Poliția Rutieră le face în permanență pentru a reduce riscul rutier și pentru „a distruge acest flagel care se întâmplă în permanență pe drumurile publice”.

„Din fericire, până în ziua de astăzi zicem că am reușit să reducem numărul de accidente în circulație la nivel național și numărul victimelor prin accidente de circulație. Avem afișată situația în anul 2023. (…) Se poate observa că în luna iunie au fost cele mai multe accidente de circulație pe parcursul anului trecut. Probabil că este sezonul de vacanță când conducătorii auto circulă un pic mai hazardat și tocmai nesocotirea legislației – legislație pe care nu o creează și nu o generează Poliția Rutieră, ci doar o aplică – poate să ducă la tragedii. Am făcut o situație comparativă cu anul 2022 și se poate constata că avem scăderi la numărul de accidente, cu 190 de accidente, cu 88 de persoane decedate și cu 160 de persoane rănite grav. Dacă e să comparăm cu anul 2019, anul de referință, întrucât în 2020 a început pandemia, avem scăderi substanțiale”, a declarat Pop, la conferința „Drumurile sigure salvează vieți”, organizată de Deltabloc.

Potrivit acestuia, cauzele care conduc la accidente rutiere au rămas neschimbate, pe primele locuri fiind indisciplina pietonilor, viteza excesivă și indisciplina bicicliștilor.

„Trebuie să revenim asupra cauzelor care din păcate au rămas de-a lungul timpului neschimbate și pe primul loc se află indisciplina pietonilor. De multe ori în localitățile rurale nu avem condițiile necesare desfășurării traficului pietonal, adică nu avem trotuare, se circulă adesea și pe timpul nopții pe partea carosabilă. A doua cauză este viteza, fiind vorba de viteza neadaptată la condițiile de drum sau viteza excesivă. A treia cauză: indisciplina bicicliștilor, a patra cauză: neacordarea priorității de trecere vehiculelor și a cincea cauză: neacordarea priorității de trecere pietonilor. Aceste cinci cauze reprezintă 63,6% din totalul accidentelor înregistrate pe un an de zile, ceea ce înseamnă foarte mult”, a atras atenția Pop.

Referitor la zilele săptămânii în care au fost înregistrate accidente, se constată că în ziua de vineri au fost consemnate cele mai multe accidente, iar cele mai multe persoane decedate au fost înregistrate în ziua de luni.

„Deci, vedem că se leagă cumva de weekend, ceea ce trebuie să ne dea de gândit și de aceea noi încercăm pe baza acestor analize să acționăm, să facem niște planuri de măsuri tocmai pe sectoare, intervale orare și zile când sunt înregistrate astfel de evenimente rutiere. Este interesant de văzut și categoriile de drum pe care se întâmplă accidentele. Cele mai multe accidente se întâmplă pe străzi din interiorul localităților și municipiilor, formate de drumurile naționale, apoi drumurile județene, comunale, alte categorii de drumuri și cele mai puține accidente sunt înregistrate, normal, pe autostrăzi care au un confort din punct de vedere al circulației și au mai multe elemente de protecție”, a explicat el.

Nou pas spre plafonarea dobânzilor la credite. Condițiile adoptate CITEȘTE ȘI Nou pas spre plafonarea dobânzilor la credite. Condițiile adoptate

În ceea ce privește coerciția, situația sancțiunilor aplicate pentru nerespectarea prevederilor Codului rutier arată că principalele cauze sunt: indisciplina pietonilor – peste 80.000 de sancțiuni contravenționale; viteza – peste 660.000 de sancțiuni contravenționale; indisciplina bicicliștilor – 75.000 de sancțiuni contravenționale; neacordarea priorității de trecere pietonilor – peste 16.000 de sancțiuni contravenționale.

„Trendul este descendent din punct de vedere al numărului de accidente. Cu voia sau fără voia dumneavoastră, asta este sarcina Poliției Rutiere. Trebuie să aplicăm sancțiuni contravenționale ca să disciplinăm. Poate e o măsură foarte bună, poate unii sunt nemulțumiți, însă sarcina noastră, pe lângă faptul că mai sunt situații punctuale care duc la situații discutabile, în principal noi la nivelul Inspectoratului General al Poliției Române ne dorim să aplicăm sancțiuni contravenționale tocmai pentru a preveni producerea de tragedii pe drumurile publice. La nivelul Direcției Rutiere am desfășurat acțiuni punctuale, pe principalele cauze generatoare. Numărul total de acțiuni organizate de Poliția Rutieră la nivel național a depășit 58.000 și, totodată, pentru o mai bună intervenție, atât la evenimente, dar și pentru a fi prezenți pe drumurile publice, noi am desfășurat activități în cadrul unor proiecte pe fonduri europene – Mixt mobil – care au vizat dotarea poliției cu aparatură, autospeciale, teste de drog, teste de alcoolemie și alte mijloace – tablete sau imprimante mobile – și în cadrul altui proiect pe fonduri europene mai avem, tot așa, dotarea Poliției Rutiere la nivel național cu aparatură, ca să putem să acționăm eficient și să fim la un nivel optim pentru a ne face datoria. Ca măsură de prevenție, am avut și activități de educație rutieră, campanii, intervenții la radio și la televiziune și am colaborat cu Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității și cu Centrul de Informații și Relații Publice. (…) Poliția Rutieră are atribuții și în ceea ce privește avizarea proiectelor de sistematizare a circulației, fie că este vorba despre proiecte cu semnalizare definitivă sau efectuarea de lucrări în zona drumului public și, la nivelul Direcției Rutiere, au fost emise anul trecut, peste 1.000 de avize”, a mai spus Horațiu Pop.

Anul trecut, la nivel național, s-au înregistrat 4.525 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 1.545 de persoane și rănirea gravă a altor 3.535. Cele mai multe accidente s-au înregistrat în luna iunie, 449, urmată de octombrie, cu 440, și de iulie și decembrie, cu 432 și, respectiv, 430. Cele mai puține accidente au fost în luna februarie – 251 și aprilie – 322.

viewscnt
Afla mai multe despre
accidente
dn1
dn2