Forțele aeriene americane au prezentat vineri noua schemă de culori pentru Air Force One, avionul folosit de președintele SUA, dezvăluind că Joe Biden a renunțat la cea aleasă de predecesorul său, Donald Trump, relatează AFP.
Pentru cele două avioane care în prezent sunt construite de Boeing pentru a înlocui actuala flotă îmbătrânită a Casei Albe, președintele american a optat pentru albastru deschis și alb, culori clasice introduse de John Kennedy în urmă cu peste șase decenii, scrie News.ro.
Donald Trump, care a părăsit funcția prezidențială în ianuarie 2021, a dorit să schimbe schema de culori a viitoarelor aeronave, optând pentru roșu, alb și albastru închis. El avea un model al viitorului avion în aceste culori pe o măsuță de cafea din Biroul Oval. Potrivit planurilor lui Donald Trump, avionul prezidențial ar fi urmat să aibă o dungă roșie pe mijloc și să fie albastru închis în partea inferioară, amintind de steagul american.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Noile culori au provocat însă probleme tehnice pentru ingineri, iar vineri un comunicat al Forțelor Aeriene a precizat că există posibile întârzieri și se fac teste pentru a obține nuanța de albastru mai închis dorită.
Prin urmare, noul avion Air Force One va semăna cu aeronava actuală, deși albastrul va fi "ușor mai modern" și nu va exista metal lustruit pe fuselaj "deoarece aliajele din materialul de construcție al avioanelor comerciale moderne nu permit acest lucru".
Termenul Air Force One este folosit pentru a se referi la două aeronave prezidențiale diferite. La bord, președintele își poate exercita toate prerogativele funcției sale în timp ce se află în aer, inclusiv lansarea unui atac nuclear. Acestea sunt echipate cu cele mai noi sisteme de navigație și de apărare, cum ar fi un sistem antirachetă și un fuselaj rezistent la explozii, și dispun de o zonă medicală.
Se așteaptă ca noile aeronave prezidențiale să fie livrate în 2027 și 2028, iar câștigătorul alegerilor prezidențiale din 2024 va fi primul care se va îmbarca la bordul lor. Avioanele operaționale actuale vor zbura până atunci, în pofida creșterii costurilor de întreținere și a pieselor învechite.