Producătorul european de avioane Airbus s-a retras dintr-un grup numit de guvernul Statelor Unite care analizează procesele de siguranță ale Boeing și modul în care acestea influențează cultura de siguranță a Boeing, după două prăbușiri ale unor aeronave 737 MAX în ultimii ani, care au ucis 346 de oameni, transmite Reuters.
Din comisia Administrației Federale a Aviației (FAA), numită săptămâna trecută, fac parte, printre alții, lectorul MIT și inginerul aerospațial Javier de Luis, a cărui soră a fost ucisă într-un accident MAX, precum și experți de la NASA, FAA, sindicate, Southwest Airlines, American Airlines, United Airlines, GE Aviation și FedEx Express.
Printre cei numiți este și James Tidball, șeful de certificare pentru Airbus Americas, informează News.ro.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Airbus a afirmat într-un comunicat pentru Reuters că apreciază recunoașterea de către FAA a imparțialității lui Tidball în ceea ce privește siguranța, dar având în vedere ”accentul comisiei pe un anumit (producător de echipamente originale, Tidball)... a decis să se retragă din acest grup de lucru”.
Comisia, a cărei înființare a fost solicitată de Congres conform unei legi din 2020, pentru a reforma modul în care FAA certifică noile avioane, are la dispoziție nouă luni pentru a-și finaliza evaluarea și a emite constatări și recomandări.
Congresul a ordonat agenției să numească un grup până la începutul anului 2021, dar FAA a ratat acest termen.
Un raport al Camerei Reprezentanților SUA din 2020 spune că prăbușirile avioanelor MAX din 2018 și 2019 ”au fost punctul culminant al unei serii de ipoteze tehnice greșite ale inginerilor Boeing, o lipsă de transparență din partea conducerii Boeing și o supraveghere extrem de insuficientă din partea FAA”.
Boeing a refuzat săptămâna trecută să comenteze despre comisie, dar a subliniat anterior că și-a reformat în mod semnificativ cultura de siguranță, după ce accidentele MAX au costat producătorul de avioane peste 20 de miliarde de dolari.
Luna trecută, Congresul a votat ridicarea termenului limită de 27 decembrie care impunea un nou standard de siguranță pentru alertele moderne din cabina de pilotaj pentru două versiuni noi ale aeronavei 737 MAX care ar fi putut pune în pericol viitorul acelor modele noi.
FAA a optat să reînnoiască programul de autorizare a desemnării organizației (ODA) al Boeing pentru trei ani, în loc de cei cinci ani pe care i-a solicitat Boeing.
FAA continuă să supună Boeing unei supravegheri îmbunătățite, inspectând toate noile Boeing 737 MAX și 787 înainte de a putea fi livrate.