Operatorii serviciilor publice de transport local ar putea subcontracta trasee pe care nu le pot asigura pentru o perioadă de până la un an și pentru cel mult 49% din totalul activității. Legislația actuală nu permite operatorilor de servicii publice de transport o asemenea posibilitate, dar un grup de parlamentari UDMR a inițiat modificarea legii în vigoare.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Autorii proiectului de lege susțin că legislația actuală încalcă prevederile Regulamentul european privind serviciile publice de transport feroviar și rutier, care au intrat în vigoare din 2009.
Ei propun astfel modificarea articolului din Legea serviciilor de transport local care interzice titularilor contractelor pentru servicii publice de transport să încheie cu terți contracte de subdelegare a gestiunii serviciilor de transport.
“Pentru a-și putea organiza serviciile publice de transport de călători în modul în care răspunde cel mai bine nevoilor publicului, toate autoritățile competente trebuie să aibă posibilitatea de a-și subdelega gestiunea pentru o perioadă de până la 12 luni, ținând seama de interesele comunității și pentru efectuarea transportului în mod continuu (aici avem în vedere, de exemplu, posibile defecțiuni ale mijloacelor de transport sau pentru organizarea și testarea unei noi linii de transport)”, susțin autorii proiectului.
Potrivit propunerii acestora, dacă unul sau mai multe trasee ale serviciului de transport public local de persoane nu pot fi deservite de titularul contractului de atribuire, acesta are dreptul de a decide atribuirea gestiunii pentru grupe de trasee distincte sau pentru câte un singur traseu și de a încheia contracte de subdelegare cu unul sau mai mulți operatori de transport rutier sau transportatori autorizați.
CITEȘTE ȘI Metoda Carabulea sau cum a prosperat Carpatica Asig fără să fie măcar solvabilăContractele vor putea fi încheiate pe o perioadă de cel mult 12 luni și pentru cel mult 49% din totalul gestiunii.
Proiectul de lege permite totodată operatorilor de transport public local să efectueze curse și cu autovehicule închiriate în baza unui contract și nu doar cu mijloacele deținute în proprietate sau în baza unui contract de leasing.
De asemenea, parlamentarii mai propun ca veniturile din amenzile încasate de la călătorii care călătoresc fraudulos să se împărtă 50% la bugetele locale și 50% la operatorul de transport public local. În prezent sumele provenite din amenzi se fac venit la bugetele locale.
“Măsura vine în sprijinul operatorului, care depune tot efortul în constatarea și aplicarea sancțiunii contravenționale, sens în care angajează cheltuieli cu personalul constatator, cât și cheltuieli indirecte legate de întreaga procedură contravențională. Mai mult, în situația în care contravenientul contestă procesul verbal de contravenție, tot operatorul este cel care va suporta cheltuieli de judecată”, argumentează autorii proiectului de lege.