ANCOM: Contractul la distanță se consideră încheiat numai după ce utilizatorul primește oferta în scris și o semnează

ANCOM: Contractul la distanță se consideră încheiat numai după ce utilizatorul primește oferta în scris și o semnează
scris 25 apr 2019

Contractul pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune realizat la distanță nu se consideră încheiat după exprimarea acordului verbal la telefon, acesta fiind valid doar dacă utilizatorul primește oferta pe suport durabil, iar ulterior o semnează sau își exprimă acordul în scris, precizează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

Anul trecut, din totalul de 3.611 de reclamații ale utilizatorilor primite și soluționate de către ANCOM, 9% au vizat încheierea contractelor la distanță, scrie Agerpres.

Amnistia fiscală pentru firme - Companiile cu datorii la stat ar putea beneficia, pe lângă anularea accesoriilor, și de o ștergere de până la 50% din principalul datoriilor, dar cu o condiție CITEȘTE ȘI Amnistia fiscală pentru firme - Companiile cu datorii la stat ar putea beneficia, pe lângă anularea accesoriilor, și de o ștergere de până la 50% din principalul datoriilor, dar cu o condiție

"După prezentarea ofertei pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune și acceptarea acesteia în cadrul unei convorbiri telefonice, utilizatorul mai are de parcurs încă doi pași importanți pentru încheierea unui contract pentru servicii de comunicații electronice. În primul rând, utilizatorul trebuie să primească de la furnizor pe un suport durabil (scrisoare prin poștă, e-mail sau fax, etc.), oferta prezentată și agreată în cadrul convorbirii telefonice și apoi, cel mai important aspect, trebuie să semneze oferta sau să-și exprime acordul în scris, pe un suport durabil, contractul fiind considerat încheiat abia după acest moment", menționează ANCOM.

În plus, utilizatorul are dreptul să se retragă din contractul la distanță în termen de 14 zile de la data exprimării acordului în scris sau data primirii produselor, fără a invoca vreun motiv.

Potrivit ANCOM, contractul la distanță este acel contract încheiat între un furnizor de comunicații electronice și un utilizator, în cadrul unui sistem organizat de vânzări sau de prestare de servicii, fără prezența fizică simultană a celor două părți, cu utilizarea exclusivă a unuia sau mai multor mijloace de comunicare la distanță (de exemplu, telefon, scrisoare, e-mail, aplicații online etc).

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
ancom
contract la distanta