Un ordin al președintelui ANAF, publicat acum în Monitorul Oficial, aduce schimbări importante în ce privește procedurile de întocmire a raportului de inspecție fiscală. ANAF introduce o procedură unică pentru întocmirea, avizarea și aprobarea raportului de inspecție fiscală, transparentizează procedura și reglementează mecanisme de corecție a unor situații. Astfel, sunt reglementate și situațiile în care apar divergențe între organele fiscale în stabilirea corectă a stării de fapt fiscale la un contribuabil verificat, precum și modalitatea de soluționare a divergențelor prin consensul opiniilor între reprezentanții echipei de inspecție fiscală, șeful de serviciu și conducătorul activității de inspecție fiscală.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Anterior, la nivelul ANAF nu exista o procedură unitară stabilită pentru întocmirea raportului de inspecție fiscală.
De asemenea, este important de precizat că eventualele încălcări ale procedurii vor putea fi folosite ca argumente la o contestare a raportului. tot în acest scop va putea fi folosită și nota de divergențe, în care sunt trecute, înainte de soluționare, eventuale divergențe în care pot fi implicați membrii echipei de inspecție fiscală, șeful de serviciu coordonator și conducătorul activității de inspecție fiscală.
Mai jos, ordinul ANAF publicat în Monitorul Oficial.