EXCLUSIV DOCUMENT ANAF impune restricții la accesul în unitățile fiscale, din cauza coronavirusului. "E prima dată în istorie când ANAF nu te caută, nu te primește."

EXCLUSIV DOCUMENT ANAF impune restricții la accesul în unitățile fiscale, din cauza coronavirusului. "E prima dată în istorie când ANAF nu te caută, nu te primește."
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 12 mar 2020

ANAF a impus restricții la accesul persoanelor fizice în unitățile administrației fiscale, fiecare unitate având libertatea de a stabili numărul persoanelor care pot intra în același timp, în funcție de spațiul disponibil, cu scopul de a păstra o distanță minimă de 1,5 metri între aceste persoane, potrivit unui document obținut de Profit.ro. Chiar dacă în interiorul administrațiilor fiscale numărul persoanelor este limitat, cozile se formează acum la intrare, unde cei care stau și așteaptă un timp destul de lung sunt expuși astfel unui risc sporit. Contribuabil: "E prima dată în istorie când ANAF nu te caută, nu te primește".

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Conducerea ANAF a stabilit ca angajații care au de recuperat ore suplimentare să fie trimiși acasă, să fie făcute pregătiri ca unii angajați să lucreze de acasă, iar programul celor care circulă cu transportul în comun să fie decalat. De asemnea, conducerea ANAF a stabilit ca toți angajații să aibă acces în sedii doar după ce dau declarație pe proprie răspundere, cu trimitere la Codul Penal, în care să furnizeze informații despre o eventuală expunere la coronavirus, călătorii în zone de risc și posibile simptome.

Conducerea ANAF a transmis o circulară unităților fiscale, prin care le cere ca accesul persoanelor în sedii să se facă cu respectarea unei distanțe de 1,5 metri între acestea. Fiecare unitate fiscală este liberă să stabilească numărul celor care intră în același timp, în funcție de dimensiunea spațiului destinat lucrului cu contribuabilii.

Spațiul pentru public trebuie, de asemenea, mult mai bine delimitat, astfel încât să fie evitat accesul în alte zone ale clădirilor. De asemenea, la intrare sunt instalate sau vor fi instalate în foarte scurt timp recipiente cu dezinfectant.

UPDATE 14.38 ANAF a transmis printr-un comunicat, pe care îl vom reda mai jos, măsurile luate. Comunicataul ANAF confirmă informațiile transmise anterior de Profit.ro.

IMM-urile ar putea beneficia de amânarea timp de 2 luni a plății contribuțiilor pentru angajați, în contextul crizei coronavirus CITEȘTE ȘI IMM-urile ar putea beneficia de amânarea timp de 2 luni a plății contribuțiilor pentru angajați, în contextul crizei coronavirus

"La ANAF sector 1 se intră câte 5 în clădire. Stau la coadă de 15 minute. Să plec ... să mai stau? Majoritatea cred că merg la persoane fizice. Mi se pare sincer bătaie de joc!!", a comentat o persoană aflată într-o astfel de situație.

"Și la administrația sector 5 se intră câte unul. E prima dată în istorie când ANAF nu te caută, nu te primește", afirmă o altă persoană.

EXCLUSIV DOCUMENT ANAF impune restricții la accesul în unitățile fiscale, din cauza coronavirusului.

Poza ANAF sector 1

Măsura vine după ce, tot din cauza riscurilor cauzate de răspândirea coronavirus, ANAF a recomandat contribuabililor să evite unitățile Agenției și să utilizeze pe cât posibil comunicarea la distanță.

Documentul obținut de Profit.ro cui circulara ANAF

EXCLUSIV DOCUMENT ANAF impune restricții la accesul în unitățile fiscale, din cauza coronavirusului.

EXCLUSIV DOCUMENT ANAF impune restricții la accesul în unitățile fiscale, din cauza coronavirusului.

EXCLUSIV DOCUMENT ANAF impune restricții la accesul în unitățile fiscale, din cauza coronavirusului.
EXCLUSIV DOCUMENT ANAF impune restricții la accesul în unitățile fiscale, din cauza coronavirusului.

EXCLUSIV DOCUMENT ANAF impune restricții la accesul în unitățile fiscale, din cauza coronavirusului.

Redăm mai jos și comunicatul ANAF

"Conducerea ANAF a dispus o serie de măsuri, care sunt aplicate în scopul asigurării securității și sănătății personalului, dar și pentru protecția contribuabililor. Subliniem că, încă de la primele informații cu privire la riscul de răspândire a infecției cu COVID - 19, în fiecare unitate fiscală au fost asigurate produse igienico-sanitare, iar stocurile sunt reînnoite permanent.

Măsurile sunt necesare în scop preventiv, dar și pentru desfășurarea activității ANAF și a structurilor subordonate:

    • au fost stabilite punctele cheie și activitățile care necesită un flux continuu, precum și  numărul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajaților ANAF, de exemplu la ghișeul unic, trezorerie, registratură, asistență contribuabili, relații cu publicul etc.;
    • este limitat accesul în cadrul spațiilor destinate contribuabililor, astfel încât să se evite crearea de cozi/aglomerație, stabilindu-se o distanță de cel puțin 1,5 m între persoane;
    • sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: săpun, prosoape hârtie, măști de protecție, mănuși de protecție și dezinfectanți pentru protecția acestora;
    • în regim de urgență sunt asigurate servicii de dezinsecție și dezinfecție a spațiilor în care își desfășoară activitatea personalul ANAF;
    • pentru personalul care utilizează mijloacele de transport public ora de începere este stabilită în intervale orare decalate cu o oră/o oră și jumătate față de programul normal, respectiv ora 8.00, ora.9.00 și ora 10.00, pentru perioada 12.03 – 31.03.2020;
    • se realizează permanent prelucrarea informațiilor și a măsurilor de protecție pentru prevenirea infectării cu COVID – 19, cu toții angajații,
    • toate ședintele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem video conferință, iar delegațiile/deplasările angajaților sunt suspendate în perioada următoare;
    • sunt stabilite activitățile și sunt identificați salariații care își pot desfășura activitatea la distanță, respectiv 50% din totalul angajaților ANAF
    • sunt identificați angajații care au efectuat ore suplimentare și se acordă zilele de recuperare în vederea asigurării posibilității rotirii personalului;
    • toți angajații ANAF completează o declarație pe proprie răspundere, cu privire la riscul de contaminare
    • la intrarea în toate sediile este afișat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanță cu ANAF

Precizăm că au fost constituite, atât la nivel central, cât și la nivel regional, structuri pentru gestionarea măsurilor destinate prevenirii răspândirii COVID – 19, care vor adopta noi măsuri, în funcție de evoluția situației.

Menționăm că, până la această dată, nu sunt cazuri de infectare cu Covid-19 în rândul angajaților ANAF."

viewscnt
Afla mai multe despre
anaf
coronavirus
unitati fiscale
administratie fiscala