Noi condiții pentru angajatori la eliberarea notelor de lichidare pentru foștii angajați

Noi condiții pentru angajatori la eliberarea notelor de lichidare pentru foștii angajați
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 7 mar 2018

Angajatorii vor fi obligați să elibereze unui angajat în termen de doar câteva zile nota de lichidare la încetarea contractului de muncă, în caz contrar fiind pasibili la plata unei amenzi de până la 3.000 lei. În plus, fostul angajat va trebui să își dea acordul pentru mențiunile înscrise în nota de lichidare, altfel cele două părți se pot adresa unui mediator. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Profit.ro a anunțat anterior că eliberarea în termen de 3 zile a notei de lichidare este prevăzută într-un proiect legislativ pentru modificarea Codului Muncii.

Proiectul a fost acum modificat, cu obligații pentru angajator și drepturi pentru angajat.

DOCUMENT Finanțele prezintă oficial cum va arăta formularul care va înlocui Declarația 600. Pentru CASS la proprietate intelectuală este analizată posibilitatea reintroducerii mecanismului de reținere la sursă CITEȘTE ȘI DOCUMENT Finanțele prezintă oficial cum va arăta formularul care va înlocui Declarația 600. Pentru CASS la proprietate intelectuală este analizată posibilitatea reintroducerii mecanismului de reținere la sursă

Proiectul prevedea inițial ca ”în termen de 3 zile calendaristice de la data încetării contractului individual de muncă, angajatorul este obligat să elibereze angajatului, spre luare la cunoștință, nota de lichidare”.

În al doilea rând,  proiectul stabilea că ”în situația persoanelor care au mai fost încadrate în muncă, în termen de 30 zile calendaristice de la încheierea contractului individual de muncă, angajatul este obligat să depună la angajator nota de lichidare eliberată de angajatorul de la locul de muncă anterior”.

Noi reguli: Bijuteriile sau obiectele din metale prețioase nu vor mai putea fi comercializate fără marca de stat a României sau a unei țări din Spațiul Economic European, respectiv a Turciei CITEȘTE ȘI Noi reguli: Bijuteriile sau obiectele din metale prețioase nu vor mai putea fi comercializate fără marca de stat a României sau a unei țări din Spațiul Economic European, respectiv a Turciei

Obligativitatea eliberării notei în 3 zile calendaristice a fost păstrată, fiind însă eliminată cea de-a doua prevedere, cu includerea unor detalii legate de ce anume trebuie să conțină nota de lichidare.

Noi condiții pentru angajatori la eliberarea notelor de lichidare pentru foștii angajați

Nota de lichidare va fi semnată de angajtor și angajat, dacă sunt de acord cu conținutul acesteia. În caz de divergență, cele două părți se vor putea adresa unui mediator.

Nota va fi întocmită în două exemplare, iar în caz de pierdere sau de distrugere a documentului, unitatea emitentă - la cererea anagajatului în cauză sau a noului angajator - este obligată să elibereze o copie. 

Firmele nu vor mai avea dreptul să emită acțiuni la purtător. Societățile care au astăzi acțiuni la purtător, obligate să le transforme în acțiuni nominative în maximum 1 an și jumătate CITEȘTE ȘI Firmele nu vor mai avea dreptul să emită acțiuni la purtător. Societățile care au astăzi acțiuni la purtător, obligate să le transforme în acțiuni nominative în maximum 1 an și jumătate

Proiectul menține sancționarea cu amendă cuprinsă între 1.500-3.000 lei a angajatorilor care nu respectă noile prevederi privind eliberarea notei de lichidare.

Autorii proiectului susțin că, în prezent, în situația încetării contractului individual de muncă, nu există o bază legală pentru eliberarea de către angajator a notei de lichidare către angajat. De asemenea, în situația angajaților care au mai avut un loc de muncă, nu există o bază legală nici pentru depunerea de către angajat la noul angajator a notei de lichidare de la vechiul angajator.

”Cu toate acestea, constatăm că, în practică, se utilizează acest document în ambele situații, dar cu caracter ocazional, de la caz la caz, ceea ce lasă loc deciziilor arbitrare în domeniul raporturilor de muncă. Astfel, există situații în care unii angajatori nu eliberează note de lichidare, în timp ce alți angajatori nu încheie contracte individuale de muncă în lipsa notelor de lichidare de la vechii angajatori, ceea ce reprezintă în plus un impediment real în calea ocupării forței de muncă”, susțin autorii proiectului.

viewscnt
Afla mai multe despre
angajator
angajat
nota
lichidare
eliberare
codul muncii
proiect
senat
comisie