ULTIMA ORĂ DECIZIE Instituțiile statului nu vor mai solicita firmelor și populației avize și documente emise tot de stat

ULTIMA ORĂ DECIZIE Instituțiile statului nu vor mai solicita firmelor și populației avize și documente emise tot de stat
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 13 oct 2021

Începând cu 1 ianuarie 2022, instituțiilor publice li se interzice să mai solicite persoanelor fizice și firmelor copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către alte instituții ale statului, potrivit unui proiect legislativ, trecut anterior de Senat, și adoptat acum de Parlament, prin votul final al Camerei Deputaților.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

De ce este important: În 2016, cu o denumire rezultată în urma unui interviu Profit.ro, "Comisia de tăiat hârtii", Guvernul a decis ca fiecare instituție publică și organ de specialitate al administrației publice centrale să elimine cerința de depunere a copiilor legalizate după documente la furnizarea serviciilor publice, înlocuindu-le cu certificarea conformității cu originalul de către funcționarul competent. 

JD Agro Cocora continuǎ seria de proiecte de expansiune ambițioase CITEȘTE ȘI JD Agro Cocora continuǎ seria de proiecte de expansiune ambițioase

Acum, proiectul legislativ, inițiat de liberali și adoptat de Parlament, duce mai departe această măsură, prevăzând că: ”Se interzice instituțiilor publice și organelor de specialitate ale administrației publice centrale să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluționării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituții publice sau organe de specialitate ale administrației publice centrale”.

Astfel, instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale vor solicita entităților care au emis documentele respective în format electronic, copii sau extrase de pe acestea în baza consimțământului expres al beneficiarului serviciului public.

PREMIERĂ FISCALĂ adoptată în primă etapă: Două cote diferite de TVA aplicate la aceeași tranzacție imobiliară CITEȘTE ȘI PREMIERĂ FISCALĂ adoptată în primă etapă: Două cote diferite de TVA aplicate la aceeași tranzacție imobiliară

Foarte mulți parlamentari au arătat însă că noua lege nu va putea fi aplicată, ținând cont că aparatul administrativ din foarte multe zone ale țării nu are capacitatea logistică, atât de personal, cât și tehnică, de a pune în practică aceste prevederi, în special de a transmite documentele respective prin poșta electronică. 

”În România, zilnic, se pierd ore întregi alergând pe la instituții, făcând copii de buletin, arătând certificate de naștere în original sau certificate de urbanism. Acest demers vine în sprijinul cetățenilor și, totodată, este un nou impuls pentru reforma și modernizarea administrației publice”, arată însă inițiatorii.

Proiectul adoptat de Parlament va fi transmis acum spre promulgare șefului statului, termenul prevăzut pentru intrarea în vigoare a noilor reglementări fiind 1 ianuarie 2022.

EXCLUSIV Finanțele vor efectua o analiză pentru plafonarea contribuției la sănătate, anunțată de ministru la Ora de Profit.ro, și vor stabili la câte salarii trebuie fixat pragul astfel încât statul să nu piardă bani. Mediul de afaceri susține ideea CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Finanțele vor efectua o analiză pentru plafonarea contribuției la sănătate, anunțată de ministru la Ora de Profit.ro, și vor stabili la câte salarii trebuie fixat pragul astfel încât statul să nu piardă bani. Mediul de afaceri susține ideea

Un proiect similar, intitulat chiar ”Lege anti-birocrație”, a fost însă inițiat încă din 2017, în calitate de senator, de actualul premier Florin Cîțu, dar, după ce a fost respinsă în Senat, inițiativa zace, din 2018, în Camera Deputaților, cu raport de respingere.

Bunele intenții au stat și la baza proiectului inițiat de Florin Cîțu, care susținea atunci ”dezvoltarea unei culturi de colaborare interinstituțională inclusiv prin stimularea conectării bazelor de date cu informații și documente necesare în procesul de furnizare a unui serviciu public”.

ULTIMA ORĂ DECIZIE Instituțiile statului nu vor mai solicita firmelor și populației avize și documente emise tot de stat

Proiectul premierului prevedea, de asemenea, că: ”Este interzis ca o instituție sau autoritate publică să solicite, persoanelor fizice sau juridice beneficiare ale serviciilor publice, date sau informații existente în sistemul public”.

Florin Cîțu ar fi dorit ca astfel de prevederi să intre în vigoare chiar de la finele anului 2018.

Noi obligații și taxe pentru producători privind deșeurile de medicamente. Farmaciile, obligate să le colecteze de la populație CITEȘTE ȘI Noi obligații și taxe pentru producători privind deșeurile de medicamente. Farmaciile, obligate să le colecteze de la populație

Atunci când a respins proiectul în Senat, fosta majoritate a invocat obiecțiile Consiliului Legislativ, care a avizat negativ inițiativa, considerând că ” instituie regul insuficient conturate, deoarece, pentru reglementarea domeniului debirocratizării, exigențele normative menționate nu pot fi îndeplinite doar printr-un singur articol structurat în patru alineate”. 

În plus, Consiliul Legislativ a considerat că ” normele propuse nu sunt suficiente pentru scopul propus, nu pot fi aplicate în practică și nici nu sunt corelate cu ansamblul legislației în materie”.

viewscnt
Afla mai multe despre
birocratie
reducere
copii
documente
proiect
pnl
liberali
premier
florin citu
parlament