Cerul Europei este mai aglomerat decât era înainte de pandemia de Covid.
Aceasta reprezintă o veste bună pentru companiile de rafinare din regiune care furnizează combustibil pentru avion, relatează Bloomberg.

12 iunie Eveniment Profit - Piața de Capital.forum - Provocări pe piața de capital în perioadă de tensiuni economice și sociale - Ediția a V-a
Un raport al Eurocontrol, organismul care monitorizează traficul aerian al Europei, arată că săptămâna trecută s-a ajuns la o medie de 33.000 de zboruri pe zi, în creștere cu 2% comparativ cu 2019. Asta vine pe fondul unei scăderi a prețului petrolului, în condițiile în care alianța OPEC+ majorează producția de țiței, iar tarifele vamale americane amenință economia mondială, arată Agerpres.
Primăvara acestui an este prima dată după carantina din 2020 când numărul de călătorii cu avionul în Europa a depășit în mod consistent valorile înregistrate înainte de pandemie, arată datele Eurocontrol. În acel an cererea a scăzut dramatic pe măsură ce guvernele au restricționat zborurile cu avionul ca răspuns la pandemie, astfel că prețurile la combustibilul pentru avion s-au prăbușit.

În prezent, odată cu creșterea traficului aerian crește și cererea de combustibilul pentru avion. Analiștii de la BloombergNEF estimează că în acest trimestru, consumul de combustibilul pentru avion va urca până la 1,8 milioane barili pe zi, o creștere de peste 5% în ritm anual.
Asta este o veste bună pentru companiile de rafinare. În prezent combustibilul pentru avion costă cu aproape 17 euro per baril mai mult decât un baril de țiței, peste media sezonieră multianuală. Cererea europeană de combustibilul pentru avion este așteptată să continue să crească și în trimestrul următor, arată prognozele BloombergNEF.