Google schimbă modul în care afișează rezultatele căutărilor pe internet

Google schimbă modul în care afișează rezultatele căutărilor pe internet
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 25 oct 2019

Google anunță modificări în afișarea rezultatelor căutărilor pe internet. Grație inteligenței artificiale, motorul de căutare va fi capabil să genereze rezultate mult mai precise, potrivit companiei americane.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Folosind o metodă de procesare bazată pe AI, denumită Bidirectional Encoder Representations from Transformers (BERT), motorul Google Search va putea analiza mai bine expresiile folosite la căutări, luând în calcul inclusiv prepozițiile și importanța acestora în cadrul unei sintagme și afișând rezultate care răspund exact întrebărilor utilizatorilor.

Trecerea de la interpretarea și afișarea rezultatelor pe baza de cuvinte cheie la procesarea întrebărilor puse într-un limbaj “mai aproape de cel natural” reprezintă cea mai importantă realizare pentru Google Search din ultimii cinci ani și una dintre cele mai importante din istoria motorului de căutare, potrivit companiei.

Google vrea să devină producător de jocuri CITEȘTE ȘI Google vrea să devină producător de jocuri

“Suntem foarte departe de a rezolva problemele în întregime, dar este un pas uriaș înainte”, spune șeful Google Search, Ben Gomes, citat de Bloomberg.

Google nu are rivali semnificativi în ceea ce privește motorul de căutare pe internet, însă îmbunătățirea tehnologiei de căutare este vitală pentru a-și păstra supremația în sectoarele secundare, precum căutarea cu ajutorul comenzilor vocale, unde concurează cu Amazon. Noua tehnologie se bazează pe un instrument AI capabil să interpreteze propoziții și fraze complexe și nu doar serii de cuvinte cheie.

De exemplu, o căutare de tipul “2019 călător brazilia în sua are nevoie de viză” ar fi generat anterior (și) rezultate despre turiștii americani care vor să călătorească în Brazilia. Cu ajutorul BERT, motorul de căutare înțelege importanța prepozițiilor și afișează rezultate mult mai relevante, spun cei de la Google.

Google schimbă modul în care afișează rezultatele căutărilor pe internet

Într-un alt exemplu, o căutare după “poți ridica medicamentele cuiva farmacie”, care ar fi generat rezultate despre modul general în care se poate obține o rețetă, afișează cu ajutorul BERT rezultate privind persoanele care pot ridica rețete dintr-o farmacie.

Google schimbă modul în care afișează rezultatele căutărilor pe internet

Actualizarea motorului de căutare va avea implicații la scară largă, asupra tuturor jucătorilor din online care depind de acesta pentru a-și îmbunătății traficul.

Tehnologia va fi implementată inițial pentru căutările în limba engleză, iar ulterior va fi extinsă și pentru căutările în alte limbi. Potrivit Google, mutarea nu va avea efect imediat asupra advertorialelor care apar la căutări.  

viewscnt
Afla mai multe despre
google search
rezultate cautare
modificari generare rezultate
actualizare
update
bert
inteligenta artificiala