Profit.ro a premiat antreprenori de succes și manageri de top români, dar și o liceană olimpică la Gala Povești cu Profit... Made în România. Postul de televiziune Profit TV a fost lansat oficial

Profit.ro a premiat antreprenori de succes și manageri de top români, dar și o liceană olimpică la Gala Povești cu Profit... Made în România. Postul de televiziune Profit TV a fost lansat oficial

Din stânga sus, spre dreapta: Constantin Rudnițchi - director editorial Profit TV, Roxana Cepalis - antreprenor TE-ROX Prod, Bogdan Badea - președinte Directorat Hidroelectrica, Radu Constantinescu - fondator Qualitance, Marcel Grăjdieru - director Crama Ceptura/grupul Purcari, Bogdan Alexandru Drăgoi - director general și președinte CA SIF Banat-Crișana, Programul Telekom pentru startup, Irina Ciubotaru - fondatoare Farmacia Tei și Bebe Tei, Radu Savopol - fondator 5 to Go, Andrei Botescu - fondator Atelierele Pegas, Radu Zlatian - director Softronic, Lenca Cuturela - liceană olimpică, multimedaliată la concursuri naționale și internaționale de matematică

Profit.ro
Profit.ro
scris 21 nov 2018

Profit.ro a premiat, în cadrul ediției a treia a Galei Povești cu Profit... made în România, 10 antreprenori de succes și manageri de top români, care au dezvoltat branduri românești și au reușit să se impună pe piețe. De asemenea, a fost continuat demersul Profit.ro de a premia, anual, câte un licean cu rezultate deosebite în concursuri naționale și internaționale. Cu ocazia galei, postul Profit TV, singurul canal TV de business din România, a fost lansat oficial.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

Gala a fost organizată cu sprijinul Alpha Bank, Banca Transilvania, Bitdefender, Cloud9residence, Crama Rotenberg, Enel, Eximbank, ExxonMobil, Fan Courier, Garanti Bank, Hidroelectrica, Iqos, SIF Muntenia, Super Bet, Telekom, UPC, cărora le mulțumim pentru participare

A fost prezentat și proiectul prin care Telekom Romania investește 100.000 de euro în susținerea a 10 startup-uri românești, în cadrul programului WeAccelerate, proiect menit să încurajeze digitalizarea antreprenoriatului românesc, fiind prezentați și cei 10 finaliști. România. 10 companii selectate Telekom Romania a lansat programul WeAccelerate, organizat în parteneriat cu hub-ul WeLoveDigital, în mai 2018. 

Tot Telekom România investește 200.000 de euro într-o nouă inițiativă prin care își propune susținerea business-urilor din România, lansând astfel proiectul Game Changers, prin care 10 companii care au rescris, la rândul lor, regulile în industriile în care activează vor beneficia de campanii de promovare online, pe canalele media relevante pentru fiecare business în parte, în valoare de 20.000 de euro fiecare.

Profit.ro a fost lansat în septembrie 2015, ca o platformă de jurnalism online completată de secțiuni cu instrumente utile pentru publicul interesat de servicii financiare, investiții, oportunități de afaceri.

"Vă mulțumim că ne-ați fost alături, ca cititori sau ca parteneri, în acești trei ani în care am încercat să construim proiectul Profit.ro.

Acum trei ani, în 2015, când am lansat Profit.ro, ne-am propus câteva lucruri. Am stabilit că ne vom concentra pe știri exclusive, pe analize, investigații și informații contextualizate, care lipsesc din agenda publică.

Că vom face un jurnalism care caută să vadă mai departe de informațiile și știrile simple.

Că vom fi creatori de agendă publică, prin informațiile prezentate, nu încă o publicație în rândul celor deja numeroase care tratează la unison aceleași subiecte declarate breaking news.

Am gândit site-ul ca pe unul specializat, de business și finanțe, dar păstrând deschidere de a acoperi subiecte și din alte domenii, pentru că economia este influențată și influențează la rândul ei cultura, sportul, știința, viața politică.

Am mai gândit că e bine să urmăm pentru toate acestea calea rigorii, a acurateței. Fără goană după senzațional, fără speculații ieftine, fără titluri care cerșesc clickuri.

Ne-am spus că informația relevantă, obiectivitatea și condeiul sunt suficiente.

Și am mai stabilit ceva: că nu vom scrie niciodată din perspectiva statului, a autorității, ci vom fi orientați spre oameni, că vom avea în mijlocul abordării mediul de afaceri, antreprenorii, angajații, companiile, managerii care-l compun.

După trei ani, ne bucurăm să constatăm că am ajuns urmăriți de un public important, că am schimbat de multe ori agenda publică și că am contribuit chiar la schimbarea unor legi.

Mai mult, după ce am scris despre nenumărate branduri, am devenit și noi un brand în domeniul media. Un brand pe a cărui credibilitate câștigată în acest timp se pot construi proiecte noi. Televiziunea de business Profit TV este cel mai nou dintre acestea", a spus Oana Osman, redactor-șef Profit.ro.

Postul de televiziune Profit.ro, lansat acum oficial, este deja disponibil în grila Digi și cea a UPC, fiind singurul canal TV de business din România, o platformă de soluții utile pentru toți oamenii de afaceri, dar și una de educație economică prin care va fi explicat întreprinderilor mici și mijlocii, ca și altor antreprenori, ce anume se întâmplă în mediul de afaceri și cum pot avea succes.

Parte a grupului media dezvoltat de Clever Media Network, companie condusă de omul de afaceri Adrian Tomșa și care deține în portofoliu și canalele de televiziune LOOKSPORT, LOOKPLUS și AGROTV, la care se adaugă LOOKMEDICA, Profit TV reprezintă un instrument util oamenilor de business, care află astfel, concret, de la specialiști în economie, situația reală din România și străinătate și tendințele fiecărei piețe. Suplimentar grilei bogate de emisiuni, Profit TV difuează zilnic trei programe de știri a câte 30 de minute, la orele 13.30, 16.30 și 19.30.

Director editorial al televiziunii este jurnalistul Constantin Rudnițchi.

"Ne cunoaștem de prea mult timp, pentru a vă adresa o alocuțiune care să includă planuri mărețe expuse într-o «limbă de lemn». Și, atunci, am să
trec direct la subiect. Trebuie să vă spun că postul de televiziune Profit.ro, despre a cărui lansare vorbim astăzi, are cel puțin trei atuuri.

PRIMUL este brandul Profit.ro. Un brand care s-a consolidat în timp și pentru care trebuie să mulțumim și să felicităm profesioniștii de la această publicație. Cu un astfel de nume în spate, televiziunea recent lansată are șanse mai mari de reușită.

AL DOILEA ATUU al televiziunii este echipa și conținutul programului. Profit.ro are emisiuni care se adresează antreprenorilor, investitorilor pe piețe de capital, tuturor celor interesați de actualitatea economică, într-un limbaj accesibil. Există o echipă solidă și îmi face plăcere să amintesc o parte dintre membrii echipei: Radu Soviani, Adrian Vascu, Claudiu Vrânceanu, Laura Dragomir, Cătălin Chivu, Constantin Opriș, colegii de la Știri, Cătălin Cocoș, Dana Macsim, Andra Moldoveanu, Andrei Gheorghe, Raluca Smaranda și, nu în ultimul rând, coordonatorul acestui proiect, Ciprian Iacob. Desigur, echipei redacționale i se alătură cea tehnică.

AL TREILEA ATUU al televiziunii sunteți dumneavoastră, oamenii de business, cei care - prin afacerile pe care le dețineți sau le administrați - contribuiți activ la formarea Produsului Intern Brut.

Televiziunea Profit.ro este, înainte de toate, THE HOME OF BUSINESS!!! Este televiziunea care pune accent pe latura economică a fiecărui eveniment cu
impact în economia noastră - fie că vorbim despre o evoluție a piețelor sau despre un act normativ. Este singura televiziune care tratează DOAR aspectele economice ale marilor evenimente din fiecare zi! Din acest motiv, televiziunea Profit.ro vă propune un parteneriat de lungă durată. Ne va lega un liant invizibil, dar extrem de puternic: informația din domeniul economic.

Vreau să vă spun că, după o experiență de ani buni în media economică, aceasta este abordarea cea mai corectă. Vă propun ceea ce vă place să numiți un parteneriat win-win. Adică, televiziunea dorește să promoveze temele dumneavoastră, să ducem bătăliile pe care doriți să le duceți, să vorbim despre antreprenoriat și antreprenori. Este un crez pe care îl avem și pe care nu ezităm să îl punem în practică.

Dar vreau să vă rog câteva lucruri:

   - să găsiți pe marile societăți de cablu postul nostru de televiziune și să îl setați pe televizoarele dumneavoastră. Să vorbiți cu un prieten despre noua televiziune;

   -să ne transmiteți opiniile dumneavoastră pozitive sau critice, de care vom încerca să ținem cont în programele noastre;

   - și, ca o glumă, să le răspundeți la telefon, din când în când, colegilor noștri de la marketing

Sunt doar câteva rugăminți. Esența este că astăzi, aici, vă propunem un parteneriat. Un parteneriat în numele informațiilor prezentate cu acuratețe și de calitate. Vă propun să fim împreună în acest parteneriat, pentru o presă corectă și de calitate.

Înainte de a încheia, pentru că astăzi va fi o seară a premiilor acordate de Profit.ro, am să ofer și eu câteva premii simbolice, din partea televiziunii Profit.ro 

*Un premiu pentru curajul de a investi, patronatului televiziunii.

*Un premiu pentru determinare, echipei de jurnaliști, echipei tehnice și colaboratorilor televiziunii.*

*La final, vă mai spun doar că știți și știm că informația înseamnă putere. Să fim, așadar, puternici, împreună!", a afirmat Constantin Rudnițchi.

În gala moderată de Andra Moldoveanu și Lucian Mândruță, premiile au fost acordate pentru:

Doina Cepalis și Roxana Cepalis, TE-ROX Prod Pașcani - Premiul “Lider European pe o piață de nișă” 

Cel mai mare producător de scaune auto pentru copii din Europa este o companie românească. Antreprenoarea care a înființat-o a pornit în 2007 de la un capital de doar 10.000 de euro și 10 angajați.  Azi, când în conducerea afacerii și în acționariat i s-a alăturat și fiica, afacerile depășesc 25 de milioane de euro, iar angajații sunt mai mulți de 1.100. Rețeta începutului a fost lohnul, sistem în care producea pentru francezi doar huse pentru scaune auto și centuri de siguranță, însă ulterior a început să exporte produse și sub nume propriu. Liberalizarea importurilor din China adusese fabrica din Pașcani aproape de faliment.

O perioadă dificilă de mult depășită. Din 2007 până în 2010, compania a crescut de 89 de ori. Produce pentru 50 de țări, printre care Germania, Franța, Brazilia și China, inclusiv sub licențe Ferrari, Disney, FisherPrice. A fabricat huse pentru căile ferate franceze, centuri pentru domeniul militar, dar și pentru parapantă și escaladă și e recunoscută pentru producția celor mai ușoare centuri de siguranță din lume.

Astăzi, compania este în plin proces de retehnologizare, planurile incluzând folosirea de roboți personalizați. Afacerea a rămas în familie, anul acesta participația fiicei crescând la 25%.

Pentru succesul remarcabil pe un segment de piață pe care a ajuns să-l domine la nivel continental, Profit.ro acordă premiul “Lider european pe o piață de nișă” doamnelor Doina Cepalis și Roxana Cepalis, antreprenoarele cărora li se datorează reușita TE-ROX Prod Pașcani

Premiul a fost înmânat de Marius Chiriac, director Enel X Romania

"Este o afacere de familie care are în spate o echipă extraordinară, tânără", a spus Roxana Cepalis.

În condițiile în care prima afacere a familiei, cumpărarea lanțului de magazine alimentare Moldova, a fost garantată la bancă cu un set de vase, iar familia spune că a reușit în business "de frică", frica de a nu pierde tot, de aici rezultând un volum uriaș de muncă, și întrebată astfel câte vase și câtă frică trebuie să aibă un antreprenor pentru a reuși, Roxana Cepalis a răspuns: " Un antreprenor, pentru a reuși, cred că are nevoie de ambele ingrediente, dar, din experiența trăită alături de mama mea, cred că frica este cea care te ajută să treci peste momente dificile și îți dă forța de a face lucrurile cât mai bine", a spus Roxana Cepalis, care recent a preluat 25% din afacere.

Bogdan Badea, Hidroelectrica - Premiul "Energia Restructurării"

Ne dă curentul electric cel mai ieftin și mai curat. Este cel mai mare și mai eficient producător de energie electrică din România. Vorbim despre Hidroelectrica.

Și, deși este controlată de stat, compania a dovedit, prin managerii, administratorii și angajații săi, că poți să te eliberezi de risipă, hoție și dezorganizare și să performezi la standarde înalte în economie. Că poți să oferi satisfacție clienților, să menții siguranța în alimentare a întregii țări și să investești masiv în dezvoltare, în construirea de noi hidrocentrale și în retehnologizarea celor existente, virând totodată sume imense la bugetul de stat, sub formă de impozite și dividende.

Doar în 2018 și doar din dividende, compania plătește statului 1,35 miliarde lei.

Pentru toate aceste motive, precum și pentru că a restructurat organizatoric cu succes compania și a adus Hidroelectrica în cea mai bună situație financiară din istoria sa, cu profit de peste 1,6 miliarde lei anul trecut și care va depăși 2 miliarde de lei anul acesta, premiul “Energia restructurării” este acordat președintelui Directoratului Hidroelectrica, Bogdan Badea

"Nu a fost ușor. Hidroelectrica a trebuit să învețe, dintr-o istorie nu foarte favorabilă, ce înseamnă să fii o companie profitabilă. A trecut printr-un amplu proces de restructurare, a fost nevoie de sacrificii. A fost o mare provocare pentru noi să reușim să obținem aceste performanțe, care combină, pe de-o parte, munca de planificare, de producție, și echipa de vânzări care face posibil ca energia să se transforme în bani, iar banii, în profit pentru acționari. Profitul de anul trecut a fost unul record. A fost nevoie ca, undeva la sfârșitul anului trecut, să mai facem o mică restructurare, pe care am încercat să o facem cât mai puțin dureroasă pentru companie. Am simțit nevoie să eficientizăm zona de producție, pentru că am simțit că putem mai mult, a trebuit să întărim zona de investiții, pentru că, pe lângă profitabilitate, trebuie să ai sustenabilitate, iar fără investiții nu potți avea un profit pe termen lung și să dai predictibilitate acționarilor. Anul acesta am demonstrat că am putut mai mult, ne apropiem din nou de un rezultat istoric, și cred că ăn continuare putem mai mult. Este nevoie să privim atent la costurile pe care compania le are și să le eficientizăm pe zi ce trece", a spus Bogdan Badea, insistând și pentru o campanie de conștientizare a populației de protejare a mediului înconjurător.

Radu Constantinescu și Ioan Iacob, Qualitance - Premiul "Intoleranță la eșec"

Cei doi fondatori ai companiei către care merge următorul premiu sunt cunoștințe vechi. Foști colegi de clasă, foști coechipieri în echipa națională de olimpici la matematică. În urmă cu un deceniu, în 2007, au fondat un business în domeniul IT, Qualitance. Începutul a fost dificil, pentru primele încercări de extindere a fost nevoie să fie pusă garanție locuința proprie la un credit bancar și mulți le spuneau că sunt destinați falimentului. Lucrurile au început să meargă bine din 2010, când au început să lucreze cu IBM. 

Între timp, au evoluat de la o companie de software, la una de inovație și tehnologie care dezvoltă produse si platforme digitale, folosind tehnologii emergente - AI, machine learning, blockchain, IoT, AR, VR.  Azi, au 200 de angajați în birourile din București, San Francisco și Sydney, iar în 2016 au achiziționat un start-up de experience design din San Francisco. Au intrat în clasamentele internaționale ale companiilor de tehnologie cu cea mai rapidă creștere realizate de Financial Times și Deloitte.

În ultimii 5 ani, au crescut cu peste 300%, iar în 2018 își propun un avans al cifrei de afaceri de 20%. Ce-i diferențiază de competiție? Rata de eșec aproape de zero într-un mediu în care peste 90% din proiectele de transformare digitală sau de creare de produse noi eșuează.

Motiv pentru care Profit.ro acordă premiul “Intoleranță la eșec” fondatorilor Qualitance, Radu Constantinescu și Ioan Iacob

"Ceea ce ne-a ajutat să ajungem aici a fost încrederea că tehnologia va schimba lucrurile din jurul nostru. Ne-am înființat în 2007, când Steve Jobs a lansat primul iPhone, iar pentru noi a fost o inspirație, pentru că, văzând acel telefon, am înțeles că se deschide o lume de oportunități și am vrut să fim parte din ea. Am încercat să facem lucrurile mai bine sau în mod diferit și în felul ăsta cred că am ajuns unde suntem azi. Un moment important a fost când am adus lângă noi un Advisor din lumea tehnologiei din San Francisco", a spus Radu Constantinescu.

Grupul Purcari - Premiul “In Vino Oeconomia Veritas”  

Prutul încă desparte două state, nu însă și românii de pe cele două maluri ale sale sau afecerile care nu consideră granița vremelnică o barieră. Mai ales când la mijloc este și un pahar de vin. Un grup a cărui istorie începe acum aproape 200 de ani, în Basarabia, a ajuns să treacă Prutul la mijlocul anilor 2000, în România, unde proprietarul a făcut mai multe achiziții și a reunit totul într-un holding. Vinăriile Purcari, Bostavan din Moldova și Crama Ceptura din România au fost retehnologizate, iar vița de vie plantată pe cele 1.060 de hectare a fost înnoită

La început, strategia a fost concentrată pe livrări către piața largă a Rusiei, unde rețeaua de vânzări era deja dezvoltată, și grupul a supraviețuit la două embargouri rusești.

Acum, 40% din producția de vin din cele două state este exportată în 30 de țări, ajungând până în China, Coreea de Sud, Statele Unite sau Canada. În primele trei trimestre de anul acesta, A fost cel mai premiat producator de vin din Europa Centrală și de Est la Decanter Londo iar în ultimii ani a avut rate de creștere cu două cifre pe mai multe piețe.

În februarie 2018, cu o lună înainte de aniversarea a 100 de ani de la unirea Basarabiei cu România, Grupul fondat dincolo de Prut a venit la Bursa de la București, reușind una dintre cele mai de succes oferte publice de listare.

Pentru toate aceste performanțe, care confirmă un adevăr al performanței economice în industria vinului, Profit.ro acordă premiul  “In Vino Oeconomia Veritas” Grupului Purcari, domnul Marcel Grăjdieru, director Crama Ceptura

Premiul a fost înmânat de Cosmin Călin, Director Executiv Large Corporate, Banca Transilvania

"Am trecut perioade foarte grele, anevoioase, cu embargouri. Într-o criză încerci să fii foarte ambițios, să cauți soluții și, dacă ești consecvent în ceea ce faci, ajungi la un rezultat pe măsură. Nu este simplu să te afirmi într-o piață  cu peste 150 de crame, cu podgorii de sute de ani", a spus Marcel Grăjdieru.

Roxana Maftei și Irina Ciubotaru, Farmacia Tei și Bebe Tei - premiul "Rețeta Mică răstoarnă Piața Mare"

Au plecat de la o pasiune, pusă în practică într-un spațiu cât un apartament cu 4 camere din cartierul bucureștean Tei, spre o luptă cu mari lanțuri farmaceutice existente deja pe piață. Începutul a fost timid, dar au reușit să îmbine cu succes comerțul online cu cel fizic.

Au mizat pe prețuri mici și au constatat că au aproape permanent, inclusiv astăzi, clienți care stau răbdători la coadă, indiferent cât de mult durează așteptarea, devenind practic o legendă urbană datorită tarifelor scăzute și a respectului arătat față de clienți.

Nu este nevoie neapărat de un card de fidelitate, deoarece clienții le devin fideli din convingere.

Pe fondul succesului, au lansat și un brand speciat dedicat pe nișa articolelor pentru copii, iar la acest moment este unul dintre principalii jucători de pe piață, cu vânzări de peste 100 milioane euro.

"Nu știm dacă avem cele mai mici prețuri de pe piață, dar știm că vrem să le oferim clienților noștri prețuri corecte, ținând cont de actualul context economic", spun fondatorii brandului.

În acest an s-au extins, în premieră, în afara Capitalei. Iar povestea, cu siguranță, nu se va opri aici.

Pentru abilitatea de a dezvolta o afacere cu grijă față de interesul clienților, pe o piață extrem de dificilă și competitivă, Profit.ro oferă antreprenoarelor fondatoare ale brandurilor Farmacia Tei și Bebe Tei, Roxana Maftei și Irina Ciubotaru, premiul "Rețeta Mică răstoarnă Piața Mare"

"Bebe Tei s-a născut din dragoste pentru copii. Pe 15 noiembrie am împlinit 7 anișori. Vorbeam cu Roxana că am depășit cei 7 ani de acasă, cei mai importanți ani în dezvoltarea unui copil și, totodată, au fost cei mai importanți ani din dezvoltarea noastră, în sensul în care am învățat foarte multe lucruri. Sper să evoluăm și să răspundem în timp nevoilor clienților noștri, fie că sunt bebeluși, copii, părinți și bunici. Mergem în Constanța și ne uităm cu interes spre Iași și Brașov", a spus Irina Ciubotaru.

Radu Savopol și Lucian Bădilă, 5 to GO - Premiul “Cool Street Delivery” 

Îi găsești la aproape orice colț de stradă. Cu tineri sau bătrâni la coadă. Pe caniculă sau în ninsoare.

Au plecat la drum în urmă cu aproape 4 ani, la câțiva pași de Teatrul Țăndărică din centrul Bucureștiului, cu un spațiu de doar 12 metri pătrați, dar cu atmosferă și lumini calde și un design inovativ. Și totul de vânzare la 5 lei.

Designer de profesie, a mizat pe acest concept după ce intrase în industria HORECA cu un bar în Sinaia, Old Nick Pub. Iar povestea a creionat-o la o masă într-un pub.

În prima zi a investiției de 10.000 euro a încasat 345 lei. Astăzi, cu afaceri estimate la 5 milioane euro, brandul este prezent în 100 de spații din 16 orașe, iar în 2 ani este estimată dublarea rețelei, dar și extinderea în alte țări.

"M-am hotărât să merg pe conceptul de preț fix și să mă adresez direct străzii, să le ies pur și simplu în cale clienților. Îmi doresc să democratizez cafeaua bună. Vreau ca oamenii din Rahova, unde am crescut, să poată bea o cafea bună, cu un preț corect", spune antreprenorul.

Pentru un business de succes deschis și construit pe stradă, Profit.ro acordă fondatorilor lanțului de cafenele 5 to Go, Radu Savopol și Lucian Bădilă, premiul “Cool Street Delivery“

Premiul a fost înmânat de Daniela Udrea, Director, Direcția Emitere Carduri Alpha Bank

"Este un brand în spatele căruia există 60 de SRL-uri înființate în ultimii 3 ani, 60 de oameni au venit și au investit între 15.000 și 25.000 euro în franciză. Sunt oameni veniți din corporații, care s-au întors în țară sau părinți care au cumpărat franciza pentru copiii lor și încep să-și pună copiii la 19 ani să muncească, să aibă o responsabilitate. Avem o familie care a cumpărat pentru toți 3 copii. Sperăm ca anul viitor să ieșim și pe piețele internaționale, să intrăm pe zona de retail, să dezvoltăm concepte noi și să deschidem spații mai mari", a spus Radu Savopol.

Andrei Botescu, Atelierele Pegas - Premiul “ARIPI NOI” 

De cele mai multe ori, nostalgia nu face casă bună cu afacerile. Uneori, însă, poate fi chiar cheia succesului. Pe nostalgie a mizat și un tânăr antreprenor, iar acum poate spune cu certitudine că nu a greșit.

O siglă care pentru mulți din cei prezenți astăzi în sală poate reprezenta o fărâmă din copilărie. Pentru că au avut asta când erau mici sau au plâns când părinții au refuzat să le cumpere. Un brand produs începând cu anii 70 și abandonat ulterior poate inexplicabil. O dorință de a produce amintiri din copilărie. Cu piese găsite din lumea largă, din Taiwan, Japonia, Italia, Germania, deoarece în România nu mai erau produse.

Cum i-a venit ideea ? Trist, dar simplu. A constatat într-o zi că vehiculul pe care îl folosea i-a fost furat, iar când a vrut să cumpere un altul, a constatat că acest brand dispăruse de pe piață.

A înregistrat brandul pe numele său, a adunat o echipă din 4 persoane și a început să producă și să vândă, într-o clădire istorică din București: la Ciclop: 500 bucăți în primul an, 25.000 anul trecut. Acum, ținta e atingerea unui business de 5 milioane euro. Între timp, a deschis mai multe concept store-uri și a căutat sinergii în zona de sharing economy, lansând aplicație de bike sharing Ape Rider.

Pentru reînvierea căluțului înaripat și a unei amintiri din copilărie prin relansarea brandului de biciclete Pegas, Profit.ro îi acordă antreprenorului Andrei Botescu, fondatorul Atelierelor Pegas, premiul "Aripi Noi"

Premiul a fost înmânat de Andrei Crețu, Director Vânzari Cloud9 Residence – un proiect 21Residence

"Avem două categorii de clienți, oameni care au avut bicicletă sau care și-au dorit bicicletă, iar acum își împlinesc dorința. Bicicletele vor avea un rol tot mai important. Plăcerea de a merge pe bicicletă nu va dispărea niciodată", a spus Andrei Botescu.

Softronic Craiova - premiul „Locomotiva Inovației”

Când vor să cumpere locomotive electrice care să reziste la temperaturi extrem de joase, de – 50 grade celsius, suedezii vin la Craiova. Aici este singurul loc din Europa de Est unde se produc trenuri și locomotive electrice. O fabrică deținută de patru antreprenori români a continuat tradiția locală a producției de locomotive, de la fosta Electroputere Craiova, reușind să aibă, cu câteva modele, un succes național și internațional remarcabil.

Printre clienți se numără nume precum filiala din Romania a Deutsche Bahn, operatorul feroviar național din Germania, sau, mai recent, compania națională feroviară de marfă din Suedia, Green Cargo. Două locomotive din seria “Cercul Polar” au fost trimise deja în Suedia, iar alte șase urmează să fie produse în condițiile în care finanțarea bancară a fost deja asigurată. Locomotiva craiovenilor are de două ori puterea de tracțiune a unei locomotive RC convenționale, fiind cea mai potrivită pentru transport marfă în condiții grele, cu pante mari și gheață.

Compania produce și trenuri electrice, care pot ajunge la o viteză de 160 de kilometri pe oră. Viteză care, din păcate, în România nu se poate atinge nici la jumătate pe majoritatea rutelor, din cauza condiției precare a căii ferate.

Pentru ambiția de a continua o tradiție locală, de a investi în tehnologie și a cuceri piețe europene, Profit.ro acordă premiul “Locomotiva inovației” companiei Softronic, domnul Radu Zlatian, director cercetare-dezvoltare Softronic

"Ne bucură că în sfârșit există un produs românesc care este și apreciat. În spatele lui este multă muncă, multă sudoare, multă înțelepciune și multă nebunie. În cea mai mare parte, produsele noastre sunt pentru export", a spus Radu Zlatian. Întrebat când vom vedea trenuri de mare viteză în România, Zlatian a răspuns tranșant: "Cât timp mai trăiesc eu, nu!".

Ciprian Vlad, Braiconf - Premiul „Succes la patru ace” 

Puține fabrici au rezistat tranziției de la comunism la capitalismul real. Multe societăți au fost închise din diferite motive, unele erau prea slabe pentru a rezista concurenței venite și din străinătate.

Printre excepții este și un nume cu o istorie de aproape 70 de ani. O companie care nu doar că a supraviețuit pe o piață în care operează giganți internaționali din fashion, dar crește continuu în notorietate în lupta cu mărcile străine, datorită calității produselor, fiind și cel mai mare angajator din domeniu.

Un domeniu care se confruntă cu o mare lipsă de personal, dar cu o companie în care se lucrează din tată în fiu, ajungându-se și la a treia generație.

A început ca o fabrică sub tutela regimului comunist, însă abordează astăzi un aer cool și modern și are clienți de la un capăt la altul al lumii, din SUA până în Norvegia și din Germania până în Rusia.

Livrează peste 1 milion de produse pe an, are afaceri de aproape 40 milioane lei, iar recent a atins borna de 100 de milioane de cămăși produse de-a lungul activității.

Pentru capacitatea de a rezista pe o piață dură și puterea de a se reinventa continuu, Profit.ro îi acordă domnului Ciprian Vlad, CEO Braiconf Brăila, premiul “Succes la patru ace”

Bogdan Alexandru Drăgoi, SIF Banat-Crișana - Premiul “Think Big” 

Dintre cele cinci mari societăți de investiții financiare prezente la bursă, una singură a reușit să-și dubleze valoarea activului net în perioada post criză. O creștere de 97% din 2010 până în prezent, mai exact, aproape dublu față de performanța următoarei societăți de investiții financiare.

Reușita celei mai mari creșteri este dublată de posibilitatea de a raporta și cel mai mare activ net, de peste 2,7 miliarde de lei, în condițiile unui profit de peste 76 milioane de lei în promele nouă luni ale anului.

Pentru administrarea inteligentă, pe principii solide și după criterii de performanță sustenabile, cu investiți în multe facilități de producție, capabile să genereze plus valoare în economia românească, și cu plasamente pe bursa locală, Profit.ro îi acordă premiul "Think big", domnului Bogdan Alexandru Drăgoi, director general și președinte al consiliului de administrație SIF Banat-Crișana

"Trebuie să remarc un lucru: sunteți singurii jurnaliști care ați discutat despre activul net. Recunosc că sunt impresionat. De peste 4 ani încerc să conving jurnaliștii să se uite la activul net, pentru că de fapt acolo este valoarea acționarilor. Felicitări, se vede că sunt la Profit.ro. Din păcate, au trecut aproape 30 de ani de la Revoluție și încă avem o piață care este în dezvoltare. Salut demersul BVB de a iniția contrapartea, echivalentul unei infrastructuri rutiere: o ai, te tranzitează marfa. Nu o ai, te ocolește marfa. Această contraparte va demara dezvoltarea pieței. Cred că această performanță a noastră poate fi depășită dacă vom avea o piață de capital puțin mai animată", a spus Bogdan Alexandru Drăgoi.

Lenca Cuturela, multimedaliată la concursuri naționale și internaționale - Premiul “Pariul pe tineri”

Începând cu anul trecut, Profit.ro a decis să acorde un premiu și unui tânăr olimpic român, ca un semnal de încurajare.

De mulți ani consecutivi face cinste României la concursuri internaționale de matematică, în care a luptat cu adversari redutabili din întreaga lume. Aceasta după ce confirmase deja în repetate rânduri la întreceri naționale.

Iar palmaresul său este deja unul de invidiat:  6 medalii de aur și o medalie de bronz la faza națională a olimpiadei de matematică, medalie de argint la Balcaniada de matematică Juniori și medalie de aur la Olimpiada Internațională din Rusia.

La aceasta se adaugă rezultate remarcabile la Olimpiada europeană de matematică: medalie de argint în 2016, medalie de argint în 2017 și medalie de aur în acest an.

Pentru toate aceste reușite și ca o formă de încurajare, Profit.ro îi acordă premiul "Pariul pe tineri" domnișoarei Lenca Cuturela

"Am reușit cu foarte, foarte multă muncă - cred că acesta este secretul - și perseverență, să poți să treci peste rezultate proaste și să continui plin de ambiție. Aș vrea să studiez în America la facultate, poate mă voi întoarce în țară, ar fi frumos", a spus Lenca Cuturela. De ce matematica ? "Mi se pare foarte, foarte frumoasă și este și foarte utilă. Galileo, acum 300 de ani, a spus că matematica este limbajul în care a fost scris  Universul și mi se pare că a descris foarte bine rolul ei."

La Gală au fost prezenți peste 300 de oameni de afaceri, cititori, colaboratori și parteneri.

Criteriile de evaluare și selecție pentru premiile acordate de Profit.ro au fost:

- evoluția afacerilor

- rezultatele financiare ale companiilor, precum și alte aspecte importante privind viziunea managerilor și a proprietarilor de firme (rezultatul operațional, profitul net, evoluția activelor totale, rentabilitatea activelor și a capitalului, raportul cost/venit)

- evoluția cotelor de piață - mari contracte mari încheiate pe parcursul anului, tranzacții importante realizate/coordonate

- investiții apreciate nu doar în funcție de mărime, ci ținând cont și de capacitatea de a transmite efecte pozitive în economie, de a crea locuri de muncă

- decizii strategice luate, produse noi lansate, intrarea pe piețe noi, extinderea rețelelor teritoriale, inovații, invenții, acțiuni de marketing

- implicarea în proiecte sociale

- decizii care indică orientare către rezultate, concentrare pe client, capacitatea de a anticipa tendințe, capacitatea de a implica angajații pentru a maximiza contribuția acestora din partea managerului/întreprinzătorului nominalizat.

viewscnt
Afla mai multe despre
profit
gala
premii