Mircea Turdean, Farmec: Plănuim și extinderea în SUA, o soluție rapidă este prin Amazon

Companii   
Mircea Turdean, Farmec: Plănuim și extinderea în SUA, o soluție rapidă este prin Amazon

Produsele companiei Farmec din Cluj-Napoca, cel mai mare producător local de cosmetice, sunt prezente în 30 de țări, de pe mai multe continente, atât prin intermediul parteneriatelor cu distribuitori, cât și prin platforme proprii de e-commerce sau magazine de brand Gerovital, în prezent existând astfel de magazine deschise în Cipru și Ungaria.

„Ne axăm strategia de export pe consolidarea distribuției și pe dezvoltarea de produse adaptate particularităților anumitor piețe de desfacere, în funcție de specificul local. În paralel, urmărim creșterea cotei de piață în țările în care suntem prezenți de mai mulți ani, precum și stabilirea de parteneriate cu colaboratori de pe noi piețe, cum ar fi cea din SUA. 

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ CONFIRMARE Cel mai bogat ucrainean investește în România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ CONFIRMARE Cel mai bogat ucrainean investește în România
Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Totuși, pentru a crește volumul exporturilor sunt necesare investiții, atât în lanțul de distribuție, cât și în prezența efectivă la raft, pe piețele pe care le vizăm. Investițiile vor fi efectuate gradual, deoarece, pe lângă cele menționate, trebuie să alocăm fonduri și pentru mărcile și produsele pe care le introducem pe aceste piețe, precum și pentru comunicare și marketing”, spune pentru Profit.ro Mircea Turdean, fondatorul și CEO-ul Farmec.

Legat de extinderea în SUA, acesta afirmă că momentan este „o dorință, un plan pentru viitor”.

„Piața din SUA, după cum știm, este foarte mare, cu specific, reguli și legi diferite, ceea ce necesită un timp mai lung de cercetare și concretizare. O soluție rapidă este platforma Amazon, dar și aici suntem momentan la faza de ideație”, spune acesta.

Lăptăria cu Caimac oprește producția pentru 3 produse. „Scoatem produse pe care știm că le îndrăgiți.” CITEȘTE ȘI Lăptăria cu Caimac oprește producția pentru 3 produse. „Scoatem produse pe care știm că le îndrăgiți.”

Față de anul trecut, compania și-a majorat semnificativ bugetul de investiții, având în plan să aloce 12 milioane de lei pentru cercetare, producție, digitalizare și marketing.

„În 2022, am alocat 8,5 milioane de lei pentru cercetare, producție, digitalizare și marketing. Anual, investim peste 230.000 de euro pentru modernizarea și extinderea portofoliului nostru. De exemplu, în 2022 am relansat două game cheie, Gerovital H3 Evolution și Farmec, în urma unor investiții de 450.000 de euro, respectiv 500.000 de euro. În plus, ne-am extins portofoliul cu două game noi, Gerovital Măști cu Hidrogel și o gama adresată Generatiei Z, Gerovital Must Have. Vorbim în total despre un număr de 16 produse noi”, precizează Turdean.

În pofida provocărilor, Farmec a finalizat 2022 cu afaceri de peste 290 de milioane de lei, în ușoară creștere față de anul anterior, iar pentru 2023 estimează că va ajunge la venituri de circa 320 de milioane de lei. Compania are 700 de angajați.

Mircea Turdean mai spune și că inflația, creșterea prețurilor la energie și carburanți sunt o provocare serioasă pentru un producător român, deoarece aceste probleme se răsfrâng pe întreg lanțul de aprovizionare, de la producție și până la logistică.

„2022 a adus o serie de provocări neașteptate pentru mediul de business, iar comportamentul de consum s-a schimbat odată cu prioritățile și interesele consumatorilor. Ne aflăm într-o perioadă în care consumatorii se orientează către produse care respectă raportul calitate-preț”, afirmă antreprenorul.

viewscnt
Afla mai multe despre
mircea turdean
farmec
gerovital