Gigantul american Amazon, cel mai puternic retailer online, a depășit Alphabet, compania mamă a Google, din punct de vedere al valorii de piață, și ocupă acum locul doi în Top-ul celor mai valoroase companii din lume, după Apple, conform Bloomberg. Luna trecută, Amazon depășise Microsoft, devenind pentru prima oară a treia cea mai mare companie din Statele Unite în funcție de capitalizarea de piață, iar recent, cum a anunțat Profit.ro, a devenit cel mai valoros brand al lumii, trecând înaintea Apple și Google, în clasamentul realizat de compania de consultanță și evaluare Brand Finance.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
La rândul său, în ianuarie, Jeff Bezos, CEO-ul Amazon, a devenit cel mai bogat om din toate timpurile, depășindu-l pe fondatorul Microsoft, Bill Gates.
Acum, valoarea de piață a Amazon a urcat la aproximativ 765 miliarde dolari, cu 3 miliarde de dolari pestea cea a Google.
Pornind ca un modest magazin online de cărți, în 1995, Amazon a devenit cea mai mare afacere online a lumii, atât ca valoare bursieră cât și ca venituri – și nu mai este un simplu retailer online, ci și un furnizor de infrastructură cloud și un producător de electronice. Recent a început să se extindă dincolo de domeniul digital, iar preluarea anul trecut a lanțului Whole Foods pentru 13,7 miliarde dolari a plasat brandul și în comerțul fizic (“brick and mortar”).
Amazon este de asemenea prezent în transporturi/shipping, streaming de muzică și video – iar analiștii speculează despre o posibilă achiziție a unei bănci în acest an.
În România, Amazon este prezent de 12 ani și a inaugurat în octombrie 2016, la Iași, un nou centru de dezvoltare și tehnologie, intrând recent și în București.