Ministerul Transporturilor vine cu o idee: Lățimea benzilor de circulație pe drumurile naționale va putea fi redusă

Must read   
Ministerul Transporturilor vine cu o idee: Lățimea benzilor de circulație pe drumurile naționale va putea fi redusă

Lățimea benzilor de circulație pe drumurile naționale va putea fi redusă, de la 3,5 metri la 3 metri, în anumite cazuri, considerate excepționale, având ca efect creșterea gradului de siguranță în zona intersecțiilor și a trecerilor de pietoni.

Regula va fi aplicată în cazul drumurilor cu 4 benzi.

Urmărește-ne și pe Google News
Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente
Evenimente

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

"În cazuri excepționale, pentru drumurile naționale existente și proiectate, cu acordul Administratorului rețelei de drumuri, din motive de sporire a siguranței circulației în zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, în zona punctelor periculoase etc., se poate reduce lățimea benzii de circulație de la 3.50 m până la minimum 3.00 m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz”, prevede proiectul redactat în acest sens de Ministerul Transporturilor.

Prin această completare se preconizează următoarele avantaje, arată instituția:

Investitorii străini pariază pe România CITEȘTE ȘI Investitorii străini pariază pe România

Reducerea vitezei de circulație prin efectul fizic de îngustare a benzii pentru prevenirea accidentelor rutiere ;

În zona trecerilor de pietoni prin introducerea unor insule de protecție a pietonilor;

Realizarea unor benzi suplimentare fără exproprieri de terenuri suplimentare în zona intersecțiilor;

Realizarea unor proiecte de siguranța circulației pe sectoarele cu incidență mare a accidentelor (exp. DN 2, sectorul cu 2+1, separatori de sens pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, dublarea marcajului axial tip linie continuă, etc.);

Reglementarea soluțiilor tehnice de siguranța circulației în raport cu instituțiile de verificare și control (I.S.C., A.R.R., Direcția Rutieră);

Adaptarea la teren a soluțiilor tehnice în situații punctuale, acolo unde nu este posibilă o rezolvare conform normelor în vigoare.

viewscnt
Afla mai multe despre
drumuri
benzi