Aproape o sută de angajați ai Depoului de Locomotive Timișoara, acuzați că au furat peste 1,6 milioane litri de motorină

Perspective   
Aproape o sută de angajați ai Depoului de Locomotive Timișoara, acuzați că au furat peste 1,6 milioane litri de motorină

Un număr de 93 de persoane au fost trimise în judecată de DIICOT Timișoara în dosarul furtului de motorină de la Regionala CFR Timișoara, în care au avut loc percheziții în 2016. Anchetatorii afirmă că activitatea infracțională era generalizată la nivelul Depoului de Locomotive Timișoara, având sprijinul conducerii unității de transport feroviar, reprezentată de șeful de depou, adjunctul acestuia, contabilul șef, șefii de compartimente, de președintele sindicatului mecanicilor de locomotive, dar și al unui polițist. Prejudiciul depășește 7,5 milioane de lei.

Procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Timișoara anunță că au dispus trimiterea în judecată a 93 de inculpați, pentru săvârșirea infracțiunilor de constituirea unui grup infracțional organizat, fals intelectual în formă continuată, uz de fals în formă continuată, delapidare cu consecințe deosebit de grave în formă continuată, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
PROFIT NEWS TV Ciprian Dascălu, economist-sef BCR: Am intrat cu un deficit bugetar foarte ridicat în criza Covid. Acum a venit nota de plată CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Ciprian Dascălu, economist-sef BCR: Am intrat cu un deficit bugetar foarte ridicat în criza Covid. Acum a venit nota de plată
Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

"În cauză s-a reținut faptul că, în perioada 2013 - 2016, la nivelul Depoului de Locomotive Timișoara, un număr de 93 de inculpați, angajați cu atribuții de gestiune și angajați din sectorul exploatare, au constituit și au acționat în mod coordonat, în cadrul unui grup infracțional organizat, care prin punerea la punct a unor proceduri tehnice și scriptice care să creeze aparența de legalitate a activității de stabilire a normelor de consum, de gestiune și aprovizionare, au delapidat cantitatea de 1.611.334 litri de motorină, care a fost valorificată prin vânzarea pe piața neagră, cauzându-se astfel un prejudiciu de 7.502.371 lei", arată anchetatorii.

Conform DIICOT, primul nivel al grupării a fost constituit de către gestionarul șef, împreună cu subordonații săi, primitorii-predatorii de produse fluide, toți având atribuții de gestiune a produselor petroliere. Aceștia au pus la punct proceduri tehnice și scriptice, prin care, în fiecare zi a perioadei de activitate ilicită, au produs un plus de motorină, care a fost apoi valorificat în afara unității de transport feroviar.

Al doilea nivel a fost reprezentat de către revizorii și mecanicii de locomotivă care au fost de acord cu producerea surplusului de combustibil precum și cu atestările nereale din documentele de consum.

"Trinomul alcătuit din primitorii-predatorii de produse fluide, revizorii și mecanicii de locomotivă au constituit celula de bază a grupului infracțional organizat, având rolul de producere a surplusului de combustibil și de disimulare a activității infracționale, prin atestarea în foile de parcurs a unor împrejurări nereale cu privire la cantitățile alimentate, documente care au fost utilizate pentru justificarea consumurilor. Impunerea unei activități infracționale generalizate la nivelul Depoului de Locomotive Timișoara a fost posibilă prin sprijinul acordat de către conducerea unității de transport feroviar, reprezentată de șeful de depou, șeful de depou adjunct, contabilul șef, șefii de compartimente, de președintele sindicatului mecanicilor de locomotive și precum și de către un agent de poliție", susțin procurorii.

Ei arată că implicarea în activitatea infracțională a angajaților a fost atât de extinsă încât s-a ajuns la suprapunerea grupului infracțional peste o parte din structura de personal a Depoului de Locomotive Timișoara.

Combustibilul delapidat de angajații Depoului Timișoara a fost externalizat către membri din afara unității de transport feroviar cu rol de preluare, valorificare a combustibilului delapidat, aceștia încasând și distribuind ceilalți, inclusiv liderul grupului, venitul ilicit.

"Menționăm că au fost reținute pentru perioada 2013 - 2016 peste 3.300 de acte materiale de delapidare și falsificarea a peste 18.600 foi de parcurs", precizează DIICOT.

Dosarul a fost înaintat spre competentă soluționare Tribunalului Timiș.

În aprilie 2016, procurorii DIICOT au făcut 47 de percheziții în județele Timiș și Caraș-Severin, în acest dosar. Ulterior, gestionarul șef al Depoului de Locomotive Timișoara la acea vreme, Gheorghe Borza, liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotivă de atunci, Ioan Boloș, contabila șefă Florina Silaghi și omul de afaceri Liviu Martin au fost arestați preventiv.

viewscnt
Afla mai multe despre
depoul de locomotive timișoara
motorina
furt
diicot