Proiectul a fost inițiat de către deputatul PNL Gigel Știrbu și fusese respins de către senatori în luna aprilie, când grupurile PSD, PNL și UDMR au votat împotriva proiectului, iar grupurile USR și AUR l-au susținut.
Rămâne de văzut, dacă în plenul Camerei Deputaților voturile puterii vor fi împărțite la fel.

Conform proiectului, toți demnitarii statului român vor fi obligați să-și publice CV-ul complet și actualizat pe site-ul oficial al instituției la care activează, în termen de 30 de zile de la instalarea în funcție.
Prin demnitari sunt avute în vedere persoanele care ocupă funcții de demnitate publică, inclusiv membrii Guvernului, parlamentarii, primarii, consilierii locali și județeni și alți functionari publici cu statut de demnitate publică.
CV-ul va trebui să includă cel puțin următoarele informații:
a) Datele de identificare ale demnitarului (nume, prenume);
b) Educația și calificările profesionale;
c) Experiența profesională anterioarã, inclusiv funcțiile publice ocupate;
d) Publicații, distincții sau alte realizări relevante;
e) Competențele lingvistice și alte abilități relevante.

CV-urile demnitarilor trebuie actualizate cel puțin o dată pe an sau de fiecare dată când intervine o modificare semnificativă în parcursul profesional.
Nerespectarea obligației de publicare sau actualizare a CV-ului în termen de 30 de zile de la instalarea în funcție sau de la orice modificare semnificativă va constitui contravenție și se va sancționa cu amendă de 10.000 lei.
CV-urile demnitarilor vor trebui publicate pe o secțiune accesibilă publicului, dedicată, a site-ului fiecărei instituții, care va asigura accesibilitatea permanentă și gratuită la aceste informații pentru cetățeni.