Gestionarea rapidă a crizei COVID-19 de către Coreea de Sud a permis o creștere semnificativă a cererii pentru automobile premium și de lux, susțin dealerii și oficialii sud-coreeni, în condițiile în care oamenii înstăriți protejați de cele mai grave efecte ale pandemiei vor să își arate noii bolizi, transmite Reuters.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
"Anul acesta va fi unul din cei mai buni ani pentru noi", spune directorul Porsche Korea, Holger Gerrmann în condițiile în care în perioada ianuarie-mai vânzările mărcii au crescut cu 46% până la 3.433 de vehicule, comparativ cu 4.285 de vehicule vândute pe întreaga perioadă a anului 2018 și 4.204 de unități în 2019, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI FOTO Presa bulgară a publicat fotografii din dormitorul premierului Borisov, în care acesta doarme lângă o armă și o grămadă de baniDe asemenea, în perioada ianuarie-mai, vânzările BMW au crescut cu 46% până la 21.361 de vehicule în timp ce vânzările de Lamborghini au crescut de patru ori până la 115 unități în aceiași perioadă, arată datele furnizate de Asociația importatorilor și distribuitorilor de automobile din Coreea de Sud.
În primele patru luni ale acestui an Coreea de Sud a depășit SUA devenind cea mai mare piață pentru vânzările de automobile BMW seria 5. "În condițiile în care virusul a trecut mai repede decât se aștepta, consumatorii au reluat achizițiile", spune Kim Hyo-hyun, un dealer BMW în cartierul de lux Gangnam din Seul.
Experții avertizează însă că creșterea vânzărilor de automobile importate ilustrează o creștere a inegalității veniturilor în Coreea de Sud în perioada pandemiei, în condițiile în care această țară are deja una din cele mai mari inegalități a veniturilor din rândul țărilor avansate.
"Vânzările solide sunt o dovadă a creșterii puterii de consum a clasei superioare în pofida pandemiei", spune Yang Jun-ho, profesor de economie la Universitatea din Incheon. Potrivit acestuia, cei înstîriți profită de pe urma creșterii cotației acțiunilor și a prețului proprietăților imobiliare, în timp ce muncitorii vulnerabili de la magazinele de cartier și-au pierdut locurile de muncă. Datele oficiale arată că rata șomajului în luna mai a atins cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani.
Însă pentru cei care își permit acest lucru, automobilele de lux sunt o alternativă la achiziționarea de proprietăți, susțin dealerii. "La începutul anilor 2000, un BMW 320 costa aproximativ cât un apartament în cartierul Gangnam. Între timp prețul caselor a crescut enorm iar achiziționarea unui automobile este o alegere mai realistă", menționează dealerul auto Ro Chang-whan.
Potrivit cifrelor oficiale, în perioada ianuarie-mai vânzările de automobile importate cu un preț mai mare de 100 milioane woni (82.511 dolari) au crescut cu 70% în ritm anual până la 15.667 de vehicule. În schimb, vânzările de autoturisme mici produse în Coreea de Sud au scăzut cu 10% în perioada ianuarie-aprilie.