Efecte ale deschiderii pieței nipone în urma JEFTA: Producătorul român de vinuri Gramma se extinde în Japonia

Efecte ale deschiderii pieței nipone în urma JEFTA: Producătorul român de vinuri Gramma se extinde în Japonia
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 31 oct 2018

Gramma Wines, unul dintre jucătorii importanți de pe piața vinului din Moldova, cu o producție anuală de circa 100.000 de litri, se extinde în Japonia, în urma unui parteneriat cu producătorul și distribuitorul nipon OkuruSky.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Parteneriatul a fost încheiat în contextul semnării, în luna iulie, a acordului economic JEFTA de către UE și Japonia, cel mai mare tratat de liber schimb negociat până în prezent de Bruxelles, care va crea o zonă comercială comună cu peste 600 milioane de locuitori.

Tratatul elimină majoritatea tarifelor vamale pe care exportatorii europeni le plătesc în Japonia, în cuantum de 1 miliard de euro pe an, precum și o serie de bariere de lungă durată în ceea ce privește reglementarea, inclusiv în domeniul auto. De asemenea, acordul deschide piața japoneză, cu cei 127 milioane de consumatori ai săi, exportatorilor din sectorul agricol și sprijină relațiile bilaterale în diverse alte sectoare.

EXCLUSIV CONFIRMARE Pesta porcină blochează o mare afacere: Tranzacția prin care fondul de investiții Polaris voia să cumpere al doilea mare producător de carne de porc din România cade CITEȘTE ȘI EXCLUSIV CONFIRMARE Pesta porcină blochează o mare afacere: Tranzacția prin care fondul de investiții Polaris voia să cumpere al doilea mare producător de carne de porc din România cade

“Intrarea pe piața niponă este parte integrată a strategiei noastre de extindere pe piețele internaționale. Parteneriatul cu OkuruSky va facilita prezența soiurilor românești pe teritoriul nipon, iar rezultatul va fi cu siguranță mai mult decât interesant. Ne dorim, de asemenea, să ne aducem aportul la promovarea vinurilor românești pe piețele internaționale”, spune Marian Olteanu, directorul general al Gramma Wines.

Parteneriatul cu OkuruSky vizează comercializarea în Japonia a peste 20.000 de sticle de vin produse de Gramma Wines, din soiurile Fetească Albă, Fetească Regală și Aligote. Vinurile vor intra în Japonia prin intermediul canalului de distribuție al celor de la Okurusky.

Efecte ale deschiderii pieței nipone în urma JEFTA: Producătorul român de vinuri Gramma se extinde în Japonia

Marian Olteanu. Foto: Gramma Wines

De asemenea, în cadrul parteneriatului, Gramma Wines va trimite butași de soiuri românești în Japonia și va împărtăși din know-how-ul pe partea de vinificație, astfel încât OkuruSky să obțină vinuri asemănătoare cu cele produse de cramă la Iași, dar cu amprenta teritoriului din Japonia.

Gramma Wines este una dintre cele mai importante companii producătoare de vinuri din nord-estul României, cu vânzări de peste 250.000 de euro pe an, echivalentul a peste 50.000 de sticle. Podgoria Gramma este întinsă pe 34 de hectare, din care 17 hectare luate în arendă.

Pentru anul în curs, Gramma țintește o cifră de afaceri de 300.000 de euro și creșterea segmentului de turism prin promovarea pachetelor de vizitare a cramei.

viewscnt
Afla mai multe despre
gramma wines
japonia
extindere
parteneriat
okurusky
jefta
tratat comercial