Administrația Federală a Aviației din SUA investighează dacă au fost folosite documente false sau incorecte pentru a verifica autenticitatea titanului folosit la unele avioane Boeing recent fabricate, a spus agenția, citată de Reuters.
New York Times, care a relatat pentru prima dată problema, a declarat că FAA investighează, de asemenea, autenticitatea documentelor pentru titanul folosit în unele avioane Airbus.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Producătorii de avioane se confruntă cu o cerere puternică pentru avioane noi din cauza creșterii călătoriilor post-pandemie. Cu toate acestea, problemele lanțului de aprovizionare și lipsa componentelor le limitează capacitatea de a satisface această cerere, scrie News.ro.
Titanul este o componentă importantă în lanțul de aprovizionare aerospațial și este folosit la fabricarea trenurilor de aterizare, palete și discuri de turbină pentru avioane.
FAA a declarat că Boeing a raportat o dezvăluire voluntară ”cu privire la achiziționarea de materiale printr-un distribuitor care ar fi putut să fi falsificat sau furnizat înregistrări incorecte”.
Agenția a adăugat: ”Boeing a emis un buletin în care subliniază modalitățile prin care furnizorii ar trebui să rămână atenți la potențialul de înregistrări falsificate”.
Boeing a spus că problema implică industria mai largă și unele livrări de titan primite de un set limitat de furnizori, care afectează un număr mic de piese de avioane.
Producătorul de avioane a spus că îndepărtează astfel de piese din avioane înainte de livrare și a adăugat că nu are niciun impact asupra siguranței. Airbus a spus că este la curent cu rapoartele, dar a spus că ”au fost efectuate numeroase teste pe piesele care provin din aceeași sursă de aprovizionare. Acestea arată că navigabilitatea A220-ului rămâne intactă”.
CITEȘTE ȘI Automobilul Mini al BMW, amenințat cu cel mai mare tarif pentru vehiculele electrice din UECanada a impus sancțiuni titanului rusesc, deși cu excepții. Nu este clar dacă documentele false erau legate de sancțiuni.
Spirit AeroSystems, care furnizează fuzelaje pentru Boeing și aripi pentru Airbus, a spus că titanul a intrat în lanțul de aprovizionare cu documente ”contrafăcute”, iar toate piesele aferente au fost scoase din producția sa.
”Au fost efectuate peste 1.000 de teste pentru a confirma proprietățile mecanice și metalurgice ale materialului afectat pentru a asigura navigabilitatea continuă”, a spus Spirit.
Anul trecut, producătorul de motoare cu reacție CFM International a dezvăluit că mii de componente ale motorului său ar fi putut fi vândute cu documente falsificate de un distribuitor britanic.
Descoperirea a determinat companiile aeriene să schimbe piesele pe o mână de avioane.