Airbus pregătește noi amânări ale termenelor de livrare a unor aeronave destinate curselor pe distanțe medii, în 2023

Airbus pregătește noi amânări ale termenelor de livrare a unor aeronave destinate curselor pe distanțe medii, în 2023
Profit.ro
Profit.ro
scris 28 nov 2022

Airbus pregătește terenul pentru noi amânări ale termenelor de livrare a unor aeronave destinate curselor pe distanțe medii în 2023, chiar dacă face eforturi pentru a îndeplini obiectivele de livrare pentru 2022, în contextul problemelor lanțului de aprovizionare și de muncă, au spus trei surse din industrie, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Această abordare, în două viteze, vine în timp ce incertitudinile cu privire la livrările de motoare pentru producția de avioane noi și de alte piese și forța de muncă continuă, au adăugat sursele.

Șeful diviziei elvețiene a Credit Suisse: Unii clienți și-au retras o parte din bani, dat puțini și-au închis conturile CITEȘTE ȘI Șeful diviziei elvețiene a Credit Suisse: Unii clienți și-au retras o parte din bani, dat puțini și-au închis conturile

Un purtător de cuvânt al Airbus a declarat că nu are niciun comentariu cu privire la livrări, înainte de următorul său buletin lunar de la începutul lunii decembrie, scrie News.ro.

Analiștii spun că industria aerospațială se confruntă cu o serie de probleme simultanee, cu multiple efecte secundare.

Producătorii de avioane și motoare au problemele legate de lanțul de aprovizionare și de forța de muncă, dar în aceeași situație sunt și atelierele de reparații din întreaga lume, necesare pentru a ajuta companiile aeriene să răspundă redresării bruște a cererii, prin menținerea în serviciu a aeronavelor existente.

Blocarea capacității de reparații a lăsat zeci de avioane la sol, deoarece motoarele lor întârzie să iasă din revizie și, la rândul său, a creat concurență pentru motoare între liniile de asamblare a aeronavelor noi și piesele de schimb necesare pentru flota existentă.

Cel puțin un producător de motoare se confruntă cu o presiune reînnoită pentru a transfera mai multe motoare de la sprijinirea producției de avioane în categoria pieselor de schimb pentru clienții existenți, au spus sursele.

Airbus produce avioane din familia A320-neo cu o gamă de motoare de la compania mixtă a CFM International a General Electric și Safran sau Pratt & Whitney, divizie a Raytheon Technologies.

Boeing folosește numai motoare CFM pentru familia sa 737.

Nu sunt disponibile date care arată câte avioane sunt neutilizate din cauza întârzierilor de întreținere, spre deosebire de motive economice sau de altă natură. Dar există semne că numărul total de avioane din familia A320neo parcate a crescut de la începutul acestui an, în frunte cu versiunile Pratt, chiar dacă cererea de călătorii cu astfel de avioane a crescut.

În prezent, aproximativ 129 de avioane Airbus propulsate de Pratt și 55 echipate cu motoare LEAP ale CFM sunt parcate, potrivit directorului pentru consultanță globală al Ascend by Cirium, Rob Morris.

Nici unul dintre producătorii de motoare nu a avut niciun comentariu imediat.

viewscnt
Afla mai multe despre
airbus
aeronave