Celebrul SUV Audi Q7, care se vinde cu succes de 10 ani pe piață, dintr-un motiv mai degrabă tehnic decât la cererea publicului, ar fi trebuit să se transforme în model complet electric la schimbarea generațiilor, dar situația din companie și din piața auto a făcut în așa fel încît să vedem încă un Q7 cu motoare cu combustie.
Acesta a întârziat doar pentru că platforma pe care ar trebui să fie construit acest model a avut propriile întârzieri.
Acum, PPC (Premium Platform Combustion) a fost deja lansată și se regăsește pe noile A5 și A6, precum și pe noul SUV Q5.

De altfel, PPC a venit ca o nevoie firească pentru grupul Volkswagen și în special pentru Audi, ea fiind o evoluție a vechii MLB, care a trecut prin forma MLB Evo și acum este pregătită să fie folosită cu motoare mild-hybrid și plug-in hybrid.
În plus, ea înglobează și toată arhitectura electronică dezvoltată de CARIAD și partenerii săi pentru cealaltă platformă, PPE, destinată vehiculelor electrice premium și regăsită și pe unele modele Porsche.
Reprezentanții Audi au confirmat acum că viitorul Q7 este mai aproape ca niciodată de lansarea pe piață, acest moment fiind programat pentru 2026.
Nu sunt așteptate mari suprize la nivel de design, nici în privința motoarelor, pentru că știm deja ce poate platforma, având la bază versiuni ale propulsoarelor de 2.0 litri benzină și diesel turbo, precum și un V6 de 3.0 litri, cu sau fără hibridizare.
Nu vor lipsi motoarele PHEV, care acum au o autonomie pur electrică mai mare, bazată pe capacitatea mărită a bateriei.
O a doua noutate care a fost acum confirmată de Audi și care a fost o surpriză pentru mulți dintre fani, este SUV-ul Q9, care ar urma să devină cel mai scump și mai complex model al Audi, cel puțin în gama de mașini cu combustie.
Confirmarea acestui model vine după ce Porsche a confirmat la rândul său propriul SUV mai mare decât Cayenne, ceea ce înseamnă că ambele modele, Q9 și Porsche, să fie produse în aceeași uzină, posibil Bratislava.
Acesta ar urma să fie lansat un an mai târziu decât Q7 și ar putea utiliza elemente de design regăsite pe conceptul C de la Munchen.

Audi Q9 ar urma să încheie campania de lansări care au readus marca din Ingolstadt în joc pe segmentul de mașini cu combustie, după ce planurile sale create în vremea lui Herbert Diess și Markus Duesmann ținteau ca din 2026 marca să nu mai lanseze decât modele electrice, iar din 2032 să nu mai vândă nicio mașină nouă cu emisii de CO2.
Piața și clienții au vrut altfel, astfel că lista de mașini pe benzină și diesel pe care Audi o va afișa în showroom-uri chiar și după 2032 va fi lungă, chiar dacă măsurile pe care trebuie să le ia pentru reducerea emisiilor, de anul viitor și apoi din 2030, sunt destul de drastice.
Pe segmentul electric, Audi are de asemenea întârzieri, dar noua platformă SSP, pe care grupul a anunțat-o în primăvara acestui an că a intrat în linie dreaptă, va permite lansarea noilor A8 și A8 e-tron, probabil cu întârzieri de câțiva ani și asta dacă lucrurile vor continua să meargă bine în colaborarea cu Rivian.