Autorul dispozitivului de manipulare a emisiilor în scandalul VW - Dieselgate, compania germană IAV, a recunoscut faptele în SUA și a primit o amendă de 35 milioane de dolari

Autorul dispozitivului de manipulare a emisiilor în scandalul VW - Dieselgate, compania germană IAV, a recunoscut faptele în SUA și a primit o amendă de 35 milioane de dolari
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 19 dec 2018

Compania germană IAV Gmbh, cu sucursală în Detroit, și-a recunoscut faptele și a acceptat să plătească o amendă de 35 de milioane de dolari, în scandalul diesel, la finalul investigației autorităților americane. IAV a fost cea care a construit, la cerferea VW, dispozitivul de manipulare a testelor de emisii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

O nouă amendă și un vinovat care și-a recunoscut faptele în scandalul Dieselgate, la capătul unei anchete care se derulează din 2015: IAV Gmbh, o companie de inginerie auto, cu sediul principal în Berlin și cu sucursală în Detroit, SUA.

IAV Gmbh, acronimul Ingenieurgesellschaft Auto und Verkehr, este într-o mare măsură simbolul industriei auto germane. Înființată în 1983, de un inginer, ca un centru de cercetare și dezvoltare în industria auto, IAV este deținută, astăzi, de cele mai mari nume ale industriei:Volkswagen - 50%, Continental - 20%, Schaffler - 10%. IAV are filiale pe toate continentele și peste 7.000 de angajați. În 2009, a contribuit decisiv la dezvoltarea dispozitivelor cu care Volkswagen a reușit să păcălească testele de emisii în SUA, cu motoarele diesel. Acum este nevoită să-și recunoască vinovăția și să accepte amenda de 35 de milioane de dolari impusă de Departamenteul de Justiție al SUA, după cum a anunțat această instituție. Suma a fost stabilită de autorități în acord cu legea, fiind cel mai ridicat nivel care nu ar pune în pericol funcționarea companiei.

Șefii Nissan nu au reușit să aleagă un nou președinte al companiei. CEO-ul Saikawa merge la întâlnire cu șefii Renault, pentru a negocia CITEȘTE ȘI Șefii Nissan nu au reușit să aleagă un nou președinte al companiei. CEO-ul Saikawa merge la întâlnire cu șefii Renault, pentru a negocia

Potrivit documentului completat de un procuror, „IAV a participat la încălcarea regulamentelor de către Volkswagen și fraudarea consumatorilor americani. Așa cum demonstrează acceptarea vinovăției, biroul nostru va continua să urmărească agresiv infractorii corporatiști, chiar dacă aceștia lucrează pentru cele mai mari și proeminente companii globale”.  

În același dosar, Volkswagen a pledat vinovat la trei acuzații și a acceptat să plătească, în martie 2017, amenzi penale de 2,8 miliarde dolari.

Vina asumată de IAV constă în preluarea, de la Volkswagen, a misiunii de dezvoltare a motorului diesel incriminat, inclusiv a unor părți din software-ul acestuia, designului acestuia și sistemului de tratament al gazelor de evacuare.

„În noiembrie 2006, un angajat VW a cerut ca un angajat IAV să asiste la designul soft-ului de manipulare pentru a fi utilizat în motorul diesel. Angajatul IAV a acceptat și și-a pregătit documentația pentru un program software care să recunoască dacă vehiculul se află în testul standard de emisii al SUA pe un dinamometru sau este condus pe un drum normal”, se arată în dosarul de acuzare. Dacă softul recunoștea faptul că vehiculul rulează în condiții obișnuite de trafic, intervenția sistemului de control al emisiilor era redusă, astfel că emisiile de noxe erau mai mari de 35 de ori.

Motorul incriminat a fost vândut pe circa 335.000 de automobile VW și Audi, în SUA.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
iav gmbh
dieselgate
scandal diesel
amenda sua