Belgianul Christian Edouard Heinzmann a fost propus spre suspendare din postul de director general al companiei Tarom, din cauza managementului deficitar, a anunțat ministrul Transporturilor, Dan Costescu, în subordinea căruia funcționează operatorul aerian.
El a precizat că acesta nu își va mai putea exercita funcția de director general din 22 martie, dacă însă și membrii CA vor fi de acord cu propunerea formulată în acest sens de către minister.
Decizia finală aparține astfel Consiliului de Administrație, care se va reuni într-o nouă ședință. Ministerul Transporturilor deține însă peste 97% din acțiunile Tarom. Alți acționari sunt Aeroporturi București SA (1,48%), ROMATSA (1,26%) și SIF Muntenia (0,09%).
În cazul în care membrii CA vor decide totuși, în viitoarea ședință, că nu există probleme grave de management, Heinzmann va putea rămâne director general, dar cu atribuții mult limitate, a susținut Costescu.
Deocamdată, lui Heinzmann i-au fost suspendate atribuțiile de manager de resurse umane, pe care le exercita în paralel cu cele de director general.
Potrivit ministrului, Heinzmann a părăsit sala în care membrii Consiliului de Administrație analizau activitatea sa, pentru a împiedica formarea cvorumului necesar adoptării unei decizii. El nu a recunoscut acuzațiile ministerului de management defectuos.
CITEȘTE ȘI Tarom, o companie mioritică...Recent, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunțat, în Senat, un plan de restructurare a Tarom, iar președintele Senatului l-a calificat pe actualul director drept "incapabil" pentru că nu a restructurat compania.
Christian Edouard Heinzmann este directorul general executiv al Tarom începând din 19 noiembrie 2012, având o remunerație lunară de 10.000 euro. Heinzmann are o experiență de peste 25 de ani în industria aviatică și o bogată experiență managerială în domenii precum operațional, comercial, tehnic și financiar, potrivit CV-ului.
La începutul lunii martie, Guvernul a refuzat să aprobe bugetul de venituri și cheltuieli pe acest an al Tarom, hotărând să ceară managementului privat al companiei o strategie de revitalizare pe termen mediu și lung. Executivul a arătat că neaprobarea bugetului se dorește a fi un semnal pentru o "responsabilizare crescută".
Anul trecut, potrivit News.ro, Tarom a înregistrat pierderi de 41 de milioane de lei, deși bugetul prevedea un nivel mult mai redus, de doar 8 milioane de lei.