BMW demarează producția SUV-ului electric iX3 în august, la uzina din China

BMW demarează producția SUV-ului electric iX3 în august, la uzina din China
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 iun 2020

BMW a anunțat că programul de lansare a primului SUV electric al mărcii, iX3, se derulează normal, astfel că modelul va debuta până la sfârșitul acestui an. BMW iX3 va fi produs în China, începând din august, și va fi exportat pe toate piețele lumii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Lansarea în producție a SUV-ului electric BMW iX3 este prevăzută pentru vara acestui an, iar cei de la BMW spun că totul decurge fără întârzieri până acum. Mașina va fi produsă de BMW Brilliance Automotive, un joint-venture în care compania germană deține controlul, cu 75%. Compania chineză va fabrica SUV-ul complet electric la Dadong, în uzina în care mai sunt fabricate și alte automobile ale mărcii BMW.

BMW susține că au fost finalizate cu succes toate testele necesare omologării noului BMW iX3, iar rezultatele au fost prezentate autorităților de reglementare din principalele piețe auto. "Este prima dată când am finalizat simultan întregul proces de omologare pentru un model complet electric în China și Europa. Personalul echipei noastre de testare a trecut cu bine peste această provocare unică printr-o dedicație și eficiență extraordinare", a declarat Arno Keller, director de dezvoltare BMW iX3. Peste 340 de ore de testare, inclusiv peste 7.700 de kilometri de teste, au trebuit finalizate în patru săptămâni.

FOTO Poliția Română a cumpărat aproape 6.800 de mașini Duster și Logan de la Dacia, la un preț mediu de 14.700 de euro CITEȘTE ȘI FOTO Poliția Română a cumpărat aproape 6.800 de mașini Duster și Logan de la Dacia, la un preț mediu de 14.700 de euro

Până în acest moment, în uzina Dadong, din provincia Shenyang, au fost deja fabricate 200 de exemplare de preproducție ale noului model, pentru testare și pentru ajustările finale.

"Suntem în program cu automobilele de preproducție BMW iX3 și vom lansa producția standard la sfârșitul verii, folosind tehnologii de ultimă generație precum instalarea personalizată a noii baterii de înaltă tensiune și inteligența artificială pentru monitorizarea pieselor", a explicat Robert Küssel, directorul uzinei BBA Dadong. "De asemenea, producem modelul full electric BMW iX3 și modelul cu motor termic BMW X3 pe aceeași linie de producție. Acest lucru ne permite să obținem eficiență ridicată și flexibilitate în producție", a continuat Küssel.

BMW s-a remarcat în ultimii ani, în care frenezia trecerii la vehicule electrice a cuprins întreaga industrie auto, prin faptul că a adoptat un model de insdustrializare propriu, care prevede producția pe aceeași linie a mașinilor cu motoare pe combustie și a celor compelt electrice. Mai mult, BMW a decis să nu mai scoată modele diferite, ci să utilizeze propulsii multiple pe aceeași caroserie/model. Astfel, iX3 va fi doar o versiune adaptată pentru propulsia electrică a SUV-ului X3. Modelul X3 va fi primul din gama BMW care va dispune de toată gama de sisteme de propulsie: benzină, diesel, mild hybrid (48V), plug-in hibrid și full-electric. BMW a afirmat că această abordare implică costuri mai reduse în adaptarea liniilor de producție și permite, în același timp, adaptarea producției la cerere, în funcție de motorizări.

TABEL Înmatriculările de autoturisme din România au crescut în mai, comparativ cu aprilie, dar sunt mult sub nivelul de anul trecut CITEȘTE ȘI TABEL Înmatriculările de autoturisme din România au crescut în mai, comparativ cu aprilie, dar sunt mult sub nivelul de anul trecut

 BMW iX3 va beneficia de a cincea geenrație a sistemului eDrive, care include o unitate de propulsie cu motor electric, electronică de putere și transmisie, toate compacte, integrate într-o unitate centrală. Aceasta reduce semnificativ spațiul de instalare și masa tehnologiei de propulsie în raport cu puterea. De asemenea, motorul electric nu mai necesită utilizarea substanțelor rare, astfel că BMW susține că nu depinde de disponibilitatea acestora. Nu în utlimul rând, a cincea generație a sistemului de propulsie electric include și baterii de înaltă tensiune de ultimă generație, cu densitate energetică mare.

BMW iX3 va avea o autonomie de aproximativ 440 de kilometri în ciclul de testare WLTP, comparabil cu competitori săi din acest moment. Este vorba, în primul rând, despre Tesla Model X, apoi de Audi e-tron, Jaguar E-Type și Mercedes-Benz EQC.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw ix3
productie ix3
lansare bmw ix3