Boeing a livrat primul său avion 787 Dreamliner din mai 2021, un moment de referință după problemele de producție a avionului cu fuselaj larg

Boeing a livrat primul său avion 787 Dreamliner din mai 2021, un moment de referință după problemele de producție a avionului cu fuselaj larg
scris 11 aug 2022

Boeing a livrat primul său 787 Dreamliner din mai 2021, acesta reprezentând un moment de referință după problemele de producție a avionului cu fuselaj larg, cu care s-a confruntat producătorul american de aeronave în ultimul an, transmite Reuters.

American Airlines a declarat că a preluat primul său Boeing 787 Dreamliner din aprilie 2021, informație care a dus la creșterea prețului acțiunilor operatorului aerian cu 4,5%, scrie News.ro.

VIDEO Modelul electric Porsche Taycan a doborât recordul de viteză pe Nurburgring CITEȘTE ȘI VIDEO Modelul electric Porsche Taycan a doborât recordul de viteză pe Nurburgring

Directorul general al American Airlines, Robert Isom, a reiterat într-o postare pe Instagram că operatorul aerian se așteaptă să primească nouă avioane 787 în 2022.

Boeing a confirmat că și-a reluat livrările în urma ”activităților de analiză inginerească amănunțită, verificare și refacere, pentru a se asigura că toate avioanele respectă specificațiile stricte și cerințele de reglementare ale Boeing”.

Acțiunile Boeing au crescut cu 3,3% în urma informațiilor.

Reuters a scris pentru prima dată că Administrația Federală a Aviației (FAA) a deschis calea pentru livrarea primului avion.

Luna trecută, FAA a aprobat planul de inspecție și modernizare al Boeing, necesar pentru a îndeplini standardele de certificare.

În urma a două prăbușiri fatale de avioane 737 MAX, în 2018 și 2019, FAA s-a angajat să examineze mai îndeaproape Boeing și să îi delege mai puține responsabilități pentru certificarea aeronavelor. În septembrie 2020, FAA a declarat că investighează defecțiunile de fabricație ale unor avioane 787.

Boeing are aproximativ 120 de avioane 787 care așteaptă să fie livrate.

FAA a spus că ”va inspecta fiecare aeronavă înainte să fie eliberat un certificat de navigabilitate și autorizarea livrării”.

De obicei, FAA deleagă producătorului autoritatea de aprobare a avioanelor dar, în unele cazuri, cum ar fi 737 MAX, aceasta și-a păstrat responsabilitatea pentru aprobarea fiecărui avion nou.

Directorul general al Boeing Commercial Airplanes, Stan Deal, le-a spus angajaților, într-un e-mail văzut de Reuters, că producătorul de avioane ”va continua să-și ia timpul necesar pentru a se asigura că fiecare avion îndeplinește cele mai înalte standarde de calitate”.

American Airlines are în comandă alte 42 de avioane 787. În ianuarie, Boeing a raportat costuri de 3,5 miliarde de dolari din cauza întârzierii livrărilor de avioane 787 și a concesiunilor  făcute clienților și costuri anormale de producție de un miliard de dolari, care decurg din defecte de producție și reparații și inspecții aferente.

viewscnt
Afla mai multe despre
boeing
787 dreamliner