Procedurile de concediere se vor întinde în unele cazuri până în 2030, potrivit lui Stefan Grosch, care a subliniat că există o supracapacitate în sectoarele de vânzări și în zona de administrație.
În același timp, din cauza scăderii cererii de componente din partea industriei auto, sectoarele de dezvoltare și producție au nevoie de restructurări.
În România, unde Bosch are peste 10.000 de angajați și mai multe centre de producție și cercetare, lucrurile nu sunt în acest moment amenințate de restructurări.
„Măsurile anunțate pe 25 septembrie nu afectează locațiile Bosch din România. Ca principiu, evaluăm continuu dacă activitățile și structurile noastre sunt aliniate în mod corespunzător în diverse piețe și domenii de afaceri”, au declarat pentru Profit.ro cei de la Bosch.

„Deși obiectivul Bosch este de a menține forța de muncă la un nivel de ocupare cât mai bun posibil, depindem de cererea clienților și de evoluțiile piețelor noastre.
Având în vedere situația dinamică, nu putem exclude necesitatea unor măsuri suplimentare în acest moment. În cazul unor ajustări necesare, discutăm din timp cu reprezentanții angajaților noștri și ne informăm mai întâi angajații despre orice decizie”, au adăugat aceștia.
Bosch este una dintre cele mai afectate companii din zona de componente auto, atât din cauza dimensiunii uriașe a afacerii, cât și din cauze specifice, care au afecta și alți furnizori.
Printre acestea se numără tranziția la propulsia electrică, ce a condus la automobile cu mai puține componente, în timp ce produsele tradiționale au devenit inutile pe noile mașini.
Nu în ultimul rând, scăderile masive ale vânzărilor de autovehicule, în special în Europa, după criza COVID, nu au mai fost niciodată recuperate, ceea ce înseamnă că industria de componente a rămas cu capacități importante neutilizate.

Cele mai multe concedieri vor fi făcute în Germania, aproximativ 9.000 de persoane, la unitățile de pompe de injecție pentru motoare cu combustie, la cele de acționare a motoarelor și la cele de componente electronice.
De asemenea, în unitățile care produc transmisii, inclusiv în dezvoltare și cercetare. Bosch are doar în Germania peste 100.000 de angajați.
Conducerea Bosch a transmis că are în vedere reducerea costurilor cu circa 2,5 miliarde euro, pentru ca planurile de reorganizare a companiei să poată fi susținute.
În același timp, compania se așteaptă la creșteri de venituri, în special din divizia de mobilitate, cu tehnologii și sisteme noi, care sunt în curs de implementare pe vehicule, cum sunt de exemplu direcția electrică sau frânele electrice, fără sisteme mecanice.
De asemenea, evoluția software-ului și simplificarea componentelor electronice vor produce modificări importante în modelul de business în acest sector.