Carlos Ghosn, CEO Nissan și Renault: Nu acceptăm nicio modificare de capital până statul francez nu vinde acțiunile Renault

Carlos Ghosn, CEO Nissan și Renault: Nu acceptăm nicio modificare de capital până statul francez nu vinde acțiunile Renault
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 feb 2017

Nissan și Renault ar putea să-și amplifice legăturile financiare, dar numai dacă statul francez își vinde acțiunile la compania franceză, a declarat Carlos Ghosn, cel care ocupă funcțiile de CEO la ambele companii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Declarația surprinde într-o oarecare măsură industria auto, după ce, în urmă cu doi ani, statul francez și-a crescut participația de la 15 la 20 procente, fără a fi înregistrată vreo opoziție a lui Ghosn.

„Ca urmare a telenovelei drepturilor de vot duble și discuției cu statul francez, Nissan a spus foarte clar că nu va accepta nicio mișcare a structurii de capital atât timp cât statul francez rămâne acționar”, a declarat Ghosn.

Alianța Renault – Nissan este o structură foarte puternică, dar menține cele două companii semi-independente, cu structuri de conducere separate și echipe separate.

Scandalul emisiilor: VW este dat în judecată de un client cu o flotă de 500 mașini, primul proces din Germania pe acest subiect CITEȘTE ȘI Scandalul emisiilor: VW este dat în judecată de un client cu o flotă de 500 mașini, primul proces din Germania pe acest subiect

„În ziua în care statul francez decide să iasă, totul va fi deschis, și pot să vă spun că nu va dura prea mult”, a mai spus Ghosn. „Dar atâta timp cât ei sunt înăuntru și vor să continue să fie acționar la Renault, alianța va continua să se miște așa cum este.”

Creșterea ponderii acțiunilor statului în 2015 a fost apreciată la avcea vreme ca fiind temporară, necesară doar pentru a bloca o propunere care urmărea renunțarea la drepturile de vot duble ale statului și ale altor acționari. A urmat un mic scandal, care s-a stins la finalul acelui an. Scandalul a reapărut anul acesta, când Renault a acuzat statul francez că a folosit informații din interior când a cumpărat respectivele acțiuni, care au ridicat pachetul deținut la 19,74%, precum și numărul de locuri în Consiliul de Administrație la doi.

„Japonezii nu vor accepta niciodată să fie parte dintr-o entitate unde – luând în considerare tot ceea ce s-a întâmplat – Statul francez ar fi acționar al activelor japoneze”, a mai adăugat Ghosn.

Renault și Nissan au format o alianță în 1999, printr-un schimb de acțiuni la valori ce corespundeau la acel moment prețului pieței. Astfel, Renault a primit 36,8% din Nissan, în timp ce Nissan a primit 15% din Renault, devenind cel mai mare acționar, cu control asupra activității sale. După ce Statul francez și-a ridicat participarea la 19,74%, Nissan și-a pierdut acest control.

Alianța mai are parteneriate încheiate cu Daimler și Mitsubishi.

viewscnt
Afla mai multe despre
nissan
renault
auto
masini