CFR a lansat prima etapă a programului de modernizare a unor linii de cale ferată. De ani buni se vorbește, dar nu s-au făcut prea multe

CFR a lansat prima etapă a programului de modernizare a unor linii de cale ferată. De ani buni se vorbește, dar nu s-au făcut prea multe
scris 12 iul 2021

Compania Națională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitația deschisă, în valoare totală de 22.53 milioane lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București (605,7 km). Sunt trei zone vizate: Complexul Feroviar București Nord, Inelul Feroviar al Municipiului București, Conexiunile cu Inelul Feroviar București.

De ani buni se vorbește despre ”centura feroviară” a capitalei, dar nu s-au făcut prea multe, arată Hotnews.

Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial

Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar București, cu o lungime desfășurată a liniilor de cale ferată de aproximativ 605,700 km, cuprinde următoarele zone de analiză și dezvoltare:

⦁ Complexul Feroviar București Nord - în lungime de 156,055 km;

⦁ Inelul Feroviar București - în lungime de 316,323 km;

⦁ Conexiunile cu Inelul Feroviar București - în lungime de 133,348 km.

Ce spune CFR 

Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat clienților CITEȘTE ȘI Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat clienților

O atenție deosebită se va acorda Complexului Feroviar București Nord, care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau că by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București etc.) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București, precum și strategia optimă de funcționare și exploatare a rețelei feroviare a Complexului Feroviar București, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă.

Modernizarea infrastructurii feroviare și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar București vor reduce considerabil durata de traversare a Centurii Feroviare a Bucureștiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri pentru transportul de marfă, precum și un volum de mărfuri crescut, comparativ cu situația actuală. Gara de Nord trebuie să devină astfel polul intermodal principal al Municipiului București și al Județului Ilfov (principala zonă de influență).

Obiectivele specifice ale investiției sunt:

► îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranță a circulației feroviare la nivelul Complexului Feroviar București;
► eficientizarea managementul traficului pentru transportul de mărfuri la nivelul rețelei feroviare naționale;
► prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban între diferitele zone ale regiunii București-Ilfov.
► decongestionarea traficului rutier în Municipul București și implicit reducerea factorului poluant.

Valoarea estimată a contractului este de 22.537.410,05 lei fără TVA, iar sursă de finanțare este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de Stat. Durata contractului este de 21 de luni.

viewscnt
Afla mai multe despre
cfr
linii