Citroën și Peugeot și-au anulat proiectul unui nou SUV, ce trebuia lansat în 2025

Citroën și Peugeot și-au anulat proiectul unui nou SUV, ce trebuia lansat în 2025
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 24 nov 2021

Chiar dacă SUV-urile au ajuns să ocupe jumătate din piața de autoturisme la nivel global, nu toate proiectele se dovedesc a fi câștigătoare. Stellantis a fost nevoită să-și anuleze unul dintre proiectele de dezvoltarea unui SUV, care ar fi trebuit să fie vândut atât de Citroen, cât și de Peugeot. Motivele țin de estimările de profitabilitate, în contextul reducerilor de costuri.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Unul dintre proiectele care ar fi trebuit să aducă încă un SUV în portofoliul Citroen și Peugeot a fost stopat de șefii Stellantis, deoarece calculele făcute în privința profiturilor generate nu se aliniau cu nevoia de reducere de costuri a companiei. Segmentele mici, fie că vorbim despre clasele tradiționale, fie despre crosoovere, nu asigură profituri prea mari, dacă mașinile nu reușesc să se încadreze în segmente premium, acolo unde profitul pe unitate este ceva mai mare. Aici s-au blocat calculele șefilor Stellantis, care caută toate punctele sensibile ale companiei din care se pot obține reduceri de costuri. Proiectele, codificate CJ4 și P44, în funcție marca sub care ar fi fost dezvoltate, ar fi generat cheltuieli de minim 1 miliard de euro, doar pentru lansare, la care s-ar fi adăugat costurile de marketing ulterioare lansării.

Skoda și-a propus să lanseze modele ieftine în Europa CITEȘTE ȘI Skoda și-a propus să lanseze modele ieftine în Europa

În contextul actual al pieței, inclusiv din perspectiva noilor reglementări referitoare la redeucerea emisiilor, compania risca să îngroape bani într-un proiect nerentabil. Cele două proiecte erau ale unor SUV-uri urbane, cu dimensiuni de clasă B, puțin peste 4 metri, după cum scriu cei de la L’Argus, care spun că ar fi trebuit să fie poziționate între C3 și C3 Aircross, în cazul Citroen, respectiv, sub 208, numele său propus fiind 1008, o denumire preluată de la un fost MPV. Teoretic, în Europa, cele două ar fi trebuit să fie propulsate doar electric, în timp ce pe alte piețe ar fi primit motorizări termice.

Informațiile neoficiale vorbesc despre o preluare a proiectului, pentru piețele non-europene, a celor de la Fiat, care au o poziție foarte bună în America de Sud, însă data de lansare a acestuia ar putea să fie prelungită, din acest motiv. Proiectele au fost anulate în luna octombrie, la momentul la care s-au deciz planurile mărcilor pentru următorii ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
peugeot
citroen suv
suv urban
stellantis