Mărcile chineze de automobile urmează să reprezinte peste 50% din automobilele vândute pe piața chineză în acest an, grație avansului vehiculelor electrice, a anunțat firma de consultanță AlixPartners, transmite Reuters.
Ar fi pentru prima dată când constructorii auto chinezi vor deține o poziție majoritară pe piața auto din China, cea mai mare din lume, scrie Agerpres.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
În ultimele patru decenii, piața auto din China a fost dominată de mari mărci globale, precum Volkswagen și Toyota, care operează prin intermediul unor societăți mixte înființate cu parteneri chinezi. Însă politicile de prețuri competitive, lansarea rapidă a unor noi modele și avansul producătorilor chinezi de automobile electrice, precum BYD, Nio și Xpeng Motors, au schimbat dinamica pentru mărcile auto Made in China.
Datele statistice publicate anterior indicau faptul că China a depășit Japonia în calitate de cel mai mare exportator mondial de automobile, în primele trei luni ale anului.
Analiștii de la AlixPartners prognozează că vânzările totale de automobile în China vor crește cu 3% în acest an până la 24,9 milioane de vehicule, revenind la nivelul vânzărilor de dinainte de COVID-19. Aceeași firmă prognozează că în 2030 pe piața auto din China vor fi vândute 30,6 milioane de vehicule și mai mult de jumătate din vehiculele vândute în acel an în China vor fi vehicule electrice.
Piața de vehicule ecologice din China, care include atât modele de tip plug-in hibride cât și modele pe baterie, a profitat de pe urma unor subvenții echivalente cu 57 de miliarde de dolari, acordate de Guvernul de la Beijing în perioada 2016-2022, susține firma de consultanță. În contrast, Guvernul american a oferit subvenții în valoare de 12 miliarde de dolari în aceeași perioadă, susține AlixPartners.
În paralel, însă, constructorii chinezi de automobile electrice au făcut progrese prin accentul pus pe caracteristici precum sisteme de asistență a șoferului chiar și în automobilele mai ieftine, adaugă AlixPartners.

Această competitivitate va face din constructorii auto chinezi rivali de temut pentru marii constructori auto mondiali tradiționali, așa cum a văzut în ultimii ani producătorul american de automobile electrice Tesla, a spus Stephen Dyer, director pentru regiunea Asia la AlixPartners. "Ar fi bine pentru mărcile străine să învețe de la noile start-up-uri chineze din domeniul vehiculelor electrice dacă vor să supraviețuiască în China, în caz contrar vor suferi impactul perturbator al acestor mărci pe piețele lor de acasă", a spus Stephen Dyer. Acesta a prognozat că vânzările peste hotare de automobile chineze vor crește până la nouă milioane de vehicule. Asta ar da mărcilor chineze o cotă de 30% pe piața globală și una de 15% în Europa, de 19% în America de Sud și una de 19% în Asia de Sud-Est și sudul Asiei.
Piața auto chineză suferă și de pe urma unor supracapacități semnificative iar Stephen Dyer se așteaptă la un val de consolidări. Doar 25 până la 30 din cele 167 de mărci de automobile electrice chineze ar urma să supraviețuiască în 2030, a spus Dyer. Potrivit acestuia, mai mult de două treimi din aceste mărci nu au avut vânzări anul trecut. "Chiar și în cazul unor operațiuni de tip best-in-class, este nevoie de o producție anuală de 400.000 de unități pentru a ajunge la punctul de echilibru", a precizat Stephen Dyer.