Creșteri aproape neverosimile ale vânzărilor auto din Italia și Spania. Dacia a beneficiat din plin de revenirea celor două piețe

Creșteri aproape neverosimile ale vânzărilor auto din Italia și Spania. Dacia a beneficiat din plin de revenirea celor două piețe
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 apr 2021

Cifrele privind înmatriculările de autovehicule din două dintre cele mai importante piețe ale Europei, Italia și Spania, extrem de importante pentru marca Dacia, arată că a fost recuperată bună parte din scăderile de anul trecut, însă fără a fi atins volumul din 2019.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025 CITEȘTE ȘI Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025

Dacia a reușit să prindă o felie importantă din vânzările în creștere din Spania, unde piața a crescut cu 127,98%, dublându-și practic volumul din martie 2020, când efectele pandemiei se resimțeau din plin. Înmatriculările din Spania s-au ridicat la 85.819 unități, insuficient însă pentru a recupera scăderile înregistrate în primele două luni ale acestui an. Cu un total de 186.061 de untiăți raportate, această piață, una dintre primele patru ale UE, înregistrează, pe primele trei luni ale acestui an, o scădere de 15% față de anul trecut.

Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania

Dacia nu se află în topul celor mai cumpărate mărci, însă modelul Sandero a reușit să intre din nou în Top 10, atât în martie, cu 1.535 de exemplare, cât și pe cele trei luni, fiind a șaptea cea mai vândută mașină, în 2021. În total, Dacia a raportat 2.756 unități înmatriculate, cu 125,7% mai multe față de perioada anului trecut, când industria auto spaniolă era pusă pe butuci de pandemie. După trei luni, Dacia are o scădere de 12,2 procente, în Spania, cu 6.945 de automobile.

Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală

Pe cealaltă piață din sudul Europei, Italia, saltul vânzărilor a fost și mai mare, aproape de domniul fantasticului: 500% creștere în raport cu martie 2020, când țara era devastată de efectele coronavirusului. Acum, în luna a treia, au fost înmatriculate în „cizmă” 169.684 de autoturisme, mult peste cele 28.415 de anul trecut. Dacia are la rândul său un avans la fel de spectaculos, 353%, cu 5.524 de autoturisme, după ce anul trecut, în martie, abia mai vindea 1.218 unități. Ironia sorții face ca în aceste condiții, cota de piață a mărcii românești să scadă, fiind depășită procentual de alte mărci. Și vorbim aici despre Fiat, BMW, Citroen, Lancia, Opel, mărci care au avut creșteri de 700 – 800%.

După trei luni, Dacia are în Italia o creștere de 34,5%, mai mare decât media pieței (28,66%), ceea ce înseamnă că beneficiază și de o ușoară creștere a cotei de piață, pe intervalul ianuarie - martie.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari spania
dacia spania
dacia sandero spania
inmatriculari italia
dacia italia