Dacia are peste 30% din piața de mașini cu GPL din Germania. Jogger se bate cu nume grele ale industriei germane

Dacia are peste 30% din piața de mașini cu GPL din Germania. Jogger se bate cu nume grele ale industriei germane
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 apr 2023

Dacia și-a menținut un ritm bun de creștere pe piața din Germania și în 2023, în special cu ajutorul motorizărilor ECO-G, care reprezintă în acest moment o alternativă interesantă la motorizările diesel, din punct de vedere al consumului. Sandero este cel mai vândut model de pe această piață, cu motor GPL, dar Jogger este și el tot mai cumpărat și se bate cu nume grele ale industriei germane, pe segmentul monovolumelor, conform datelor analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dacia Sandero este în continuare numărul 1 în vânzările din Germania, pe segmentul propulsiilor alternative, în subsegmentul motorizărilor cu gaz (GPL sau CNG), având un total de 464 de unități înmatriculate în martie, dintr-un total de 2.100 de unități vândute, ceea ce reprezintă o cotă de 35,6% din piața de mașini cu gaz.

Grindeanu, despre TAROM: În niciun caz nu intră în faliment. Prețurile călătoriei sunt mari și nu se reflectă în condițiile călătoriei, de multe ori CITEȘTE ȘI Grindeanu, despre TAROM: În niciun caz nu intră în faliment. Prețurile călătoriei sunt mari și nu se reflectă în condițiile călătoriei, de multe ori

Pe celelalte segmente de propulsie electrică cu încărcare lideri au fost Tesla Model Y (BEV), Mercedes C-Class (PHEV), Toyota Mirai (FCEV), iar pe segmentele de propulsie hibrid pe primele locuri s-au situat Audi A4 (mild-hibrid) și Toyota Yaris (full-hybrid).

În total, Dacia a înmatriculat în martie 5.931 autoturisme, în creștere cu aproape 31% față de luna similară din 2022, ajungând la un volum total de 16.394 de vehicule în primul trimestru și o creștere de 30,5%, care a condus la o creștere a cotei de piață a mărcii la 2,5%.

Din total, vânzările de electrice, reprezentate de Dacia Spring, s-au ridicat la 514 unități, fiind departe de liderii segmentului electric, în special din cauza reducerii substanțiale a subvenției acordate de statul german la achiziția de mașini electrice, începând de la 1 ianuarie. Chiar și așa, după trei luni, Spring are 1.347 de unități înmatriculate în Germania, reprezentând 8,2% din totalul vânzărilor mărcii pe această piață.

Spre deosebire de anul trecut, Duster a revenit în preferințele germanilor în martie și a fost cel mai vândut model al mărcii, cu 2.142 unități, respectiv un total de 5.824 de vehicule pe întreg trimestrul. Intersant este faptul că numai 595 de vehicule Duster au fost echipate cu tracțiune integrală și doar 309 au fost diesel. Chiar și așa, Duster a depășit nume „grele” ale segmentului, precumSkoda Karoq, Audi Q2, MErfcedes GLB, Hyundai Tucson sau Audi Q4.

Peugeot lansează „închirierea cu măsură”: mașini electrice la 150 de euro pe lună. „Dați mai puțin ca să ajungă la toți” CITEȘTE ȘI Peugeot lansează „închirierea cu măsură”: mașini electrice la 150 de euro pe lună. „Dați mai puțin ca să ajungă la toți”

Sandero rămâne liderul mărcii pe întreg trimestrul, cu 6.108 unități înmatriculate, având și cele mai multe motorizări ECO-G vândute. Al treilea model după numărul de unități înmatriculate este Jogger, care a devenit vedetă pe segmentul MPV, având 1.205 unități în martie și 3.100 pe intervalul ianuarie – martie.

Cu acest volum, Jogger a devenit al treilea cel mai vândut monovolum din Germania, după VW Touran și Mercedes B Class, depășind Peugeot 3008, Renault Scenic sau VW Sharan.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia germania
vanzari eco g dacia
inmatriculari dacia
piata auto germania