Dacia Sandero a rămas vedeta pieței spaniole de autoturisme și în luna octombrie, în pofida unei scăderi prelungite a vânzărilor de autovehicule, pe fondul pandemiei de coronavirus.
Marca românească Dacia face față în condiții bune crizei din Spania, de pe piața auto, unde luna octombrie a adus o nouă scădere, de 21 de procente, comparativ cu octombrie 2019. În total, spaniolii au înmatriculat 74.228 de autoturisme, o scădere semnificativă față de cele 93.954 de anul trecut, adică -21,0%. În acest context, Dacia poate fi considerată o performeră, cu un declin la jumătate față de media pieței, cu 4.054 unități înmatriculate, un minus de circa 500 de autoturisme, față de luna similară de anul trecut, reprezentând o scădere de -11,2%.
Vedeta a fost Dacia Sandero, care a depășit la o distanță considerabilă modelul autohton SEAT Leon, având 2.379 de unități înmatriculate, față de cele 1.964 ale principalului concurent.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
După 10 luni, situația în clasament este inversată, SEAT Leon este cea mai vândută mașină din Spania (18.615), dar la o distanță foarte mică se află Sandero (18.247 unități). Dacia a reușit să vândă în total, în 2020, 29.880 de autoturisme, diferența fiind dată, în cea mai mare parte, de SUV-ul Duster și, parțial, de Logan. Scăderea mărcii pe acest an, după 10 luni, este de 36,3%, volumul de anul trecut, în intervalul similar fiind de 46.886 autoturisme.
Dacia și-a lansat noile modele Sandero, Sandero Stepway și Logan, însă vânzările acestora nu au fost încă demarate, nefiind comunicate prețuri oficiale pe niciuna dintre piețele din Europa.
Piața spaniolă și-a mărit declinul, după 10 luni, la 36,8%, cu un total de 669.662 autoturisme, o pierdere de circa 400.000 de autoturisme comparativ cu anul trecut, iar adâncirea crizei generate de pandemie ar putea aduce un declin și mai mare până la finele anului.
Mărci cu scăderi mai mari decât media, în octombrie, dintre cele de volum, au fost VW (-30%), Nissan (-24%), Mazda (-36%), Hyundai (26%), în timp ce, pe întreg anul, marea majoritate a jucătorilor din piață au pierderi de două cifre. VW a scăzut cu 32%, Peugeot – 38%, iar marca locală SEAT înregistrează un declin de peste 40 de procente. Inclusiv mărcile premium și de lux, care pe alte piețe europene au reușit să limiteze scăderile, în Spania au fost afectate în egală măsură: Audi – scădere de 29%, BMW – 30%, Mercedes – 29%, Porsche – 17%.