Dacia, scădere de 38% pe piața franceză, după intrarea în vigoare a noilor limite de emisii de CO2

Dacia, scădere de 38% pe piața franceză, după intrarea în vigoare a noilor limite de emisii de CO2
scris 6 feb 2020

Piața franceză de automobile s-a redus drastic în luna ianuarie, ca efect, anticipat de analiști, al înmatriculărilor accelerate din decembrie, în așteptarea noilor reguli, mai drastice, privind emisiile.  Dacia a înregistrat acest recul și mai puternic, cu o scădere de trei ori mai mare decât media pieței.

Înmatriculările de autoturisme din Franța au fost sufocate în luna ianuarie de intrarea în vigoare a noilor limite impuse de UE constructorilor, de la 1 ianuarie. Franța a înmatriculat 134.230 de autovehicule, cu 13,4% mai puține față deianuarie 2019. Fenomentul are la bază, în special, înmatriculările excesive făcute de dealeri în ultima lună a anului trecut, astfel încât să afecteze cât mai puțin limitele flotelor vândute în acest an.

Dacia este una dintre victimele acestei evoluții. Dacă în decembrie marca românească înregistra o creștere de 37,6%, 9.722 unități, pe o piață care creștea cu 27,7%, în ianuarie Dacia a înmatriculat numai 5.957 unități, în scădere de 37,1% față de anul trecut. De altfel, Grupul Renault are scăderi pentru toate mărcile sale, cu -12,3% pentru Renault și -98% pentru Alpine. Doar pe segmentul de autoturisme, Dacia a înmatriculat 5.852 unități, cu 37,4% mai puține.

Cel mai vândut model al Dacia în Franța, Sandero, a înregistrat 3.328 de exemplare înmatriculate, față de 4.242 în ianuarie 2019 (-21%),  rămânând pe locul 9 în topul celor mai vândute mașini din Franța, în timp ce Duster a avut doar 1.810 de unități, coborând pe locul 18. Scăderea este de 53,6%, de la 3.905, adică peste 2.000 de unități în minus. Sandero a fost anul trecut al cincilea cel mai vândut autoturism din Franța, cu 69.343 unități, fiind în același timp cel ami cumpărat autoturism de persoane fizice.

TABEL Parcul auto al României actualizat: un sfert din mașini sunt non-euro, 70% - peste 12 ani vechime CITEȘTE ȘI TABEL Parcul auto al României actualizat: un sfert din mașini sunt non-euro, 70% - peste 12 ani vechime

Noile norme impuse de Comisia Europeană prevăd o limită a flotelor vândute de constructori de 95 g/km emisii de CO2, astfel că producătorii care depășesc această limită vor fi nevoiți să plătească amenzi.

Potrivit asociației franceze a constructorilor de automobile, media de emisii pe industrie în ianuarie a scăzut, ca urmare a comportamentului cosntructorilor, la 96 g/km CO2, cu ajutorul vehiculelor electrice și hibrid, care au crescut substanțial. Vehiculele complet electrice au urcat de la 3059 în ianuarie 2019 la 10.952 în ianuarie 2020, cota de piață urcând de la 2% la 8,2%. Hibridele plug-in au fost 3.734 unități, în total vehiculele hibrid contabilizând 15.247 unități, adică 11,4% din piață.

Evoluția vânzărilor din Franța a fost influențată și de faptul că guvernul a modificat sistemul de taxare bonus/malus, cu o reducere a nivelului peste care se plătesc penalizări la 110 g/km CO2. De asemenea, penalizările s-au majorat, în intervalul 50 - 20.000 euro.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
dacia
franta
inmatriculari dacia franta
piata auto