Dacia - vedetă în Italia, pe o piață care a încheiat anul în scădere

Dacia - vedetă în Italia, pe o piață care a încheiat anul în scădere
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 ian 2019

După scăderile din lunile anterioare, piața auto din Italia a încheiat anul în creștere, cu marca Dacia având un avans de peste 30 de procente în decembrie. Sandero a urcat în Top 10 al pieței în ultima lună.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înmatriculările de autoturisme au crescut în Italia cu 2% în luna decembrie, pe fondul revenirii pieței, iar marca Dacia a fost vedeta pieței, cu o creștere de 30,5% a înmatriculărilor.

În total, au fost înregistrate 124.078 autoturisme, cu o creștere de 10 procente pentru sectorul privat. Mărcile care au performat sunt cele de import, în frunte cu Volkswagen, care a înregistrat un avans de 22%, dar un volum care a depășit 10.000 de unități. Cea mai vândută marcă din Italia, Fiat, și-a continuat declinul, -14,29% față de decembrie 2017, însă și Ford, Toyota, Mercedes Benz, BMW, Nissan sau Hyundai s-au numărat printre brandurile care nu au început încă să recupereze din pierderile de clienți.

Marca Dacia și-a îmbunătățit semnificativ cota de piață, cu cele 5.426 de autoturisme înmatriculate, ajungând la un nivel de 4,37% din piață, cu 1 procent mai mult decât anul trecut. Peste creșterea Dacia s-au aflat Jeep, cu 60%, Audi, cu 54%, și Opel, cu 45,7%. Cel mai vândut automobil al mărcii, Sandero, s-a situat pe locul 10 în decembrie, cu 2.614 unități vândute.

Producție în creștere la uzina Dacia, în 2018, datorită lui Duster, cu o pondere de peste 70% din total CITEȘTE ȘI Producție în creștere la uzina Dacia, în 2018, datorită lui Duster, cu o pondere de peste 70% din total

La nivelul întregului an, piața auto din Italia a încheiat în scădere, cu 3,11 procente mai puțin decât în 2017, respectiv un volum de 1,91 milioane de autoturisme. Fiat este marca principală care a tras în jos piața, cu aproape 20 de procente, cele 323.342 de vehicule înmatriculate fiind cu aproape 80.000 mai puține decât cele din 2017.

Mărcile care au înregistrat creșteri nu sunt foarte multe, cele mai improtante sunt VW, cu 162.775 autoturisme înmatriculate și 12,3% creștere, Peugeot, 108.468 unități, creștere de 4 procente, și mai ales Jeep, cu 84.535 unități, cu 70% mai multe decât în anul anterior.

Și Dacia a terminat anul pe plus, cu 61.599 unități, cu 6,19% mai multe decât în 2017 și o cotă de piață de 3 procente. Sandero, best-sellerul Dacia în Italia, a înregistrat 29.459 unități, situându-se, în 2018, pe locul 19, cu cifre aproximativ egale cu Nissan Qashqai și Renault Captur.

Analiștii sunt de părere că în 2019 nu vor fi înregistrate modificări semnificative ale pieței, din cauza unor modificări legislative care vor limita vânzările.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
italia
piata auto
vanzari dacia
inmatriculari