Daimler ar putea renunța la brandul Smart

Daimler ar putea renunța la brandul Smart
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 mar 2019

Daimler va decide până la sfârșitul acestui an viitorul brandului Smart, care înregistrează pierderi. Viitorul director general al Daimler, Ola Kallenius, care-i va succeda în mai lui Dieter Zetsche, ''nu este legat de Smart'' și ''nu are scrupule să renunțe la brand dacă va fi necesar'', a declarat o sursă din interiorul companiei pentru publicația germană Handelsblatt, transmite Automotive News.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Situația mărcii Smart este incertă în cadrul Daimler, ca urmare a faptului că brandul pierde în mod repetat bani. Deși nu există informații oficiale în acest sens, presa germană vorbește tot mai intens despre închiderea Smart.

Mercedes-Benz ar putea rămâne singura marcă de autoturisme a grupului, dacă viitorul CEO, Ola Kallenius va lua decizia închiderii tuturor canalelor care pierd bani. Daimler are deja o experiență recentă cu Maybach, marca de lux a grupului, care a pierdut competiția cu Rolls Royce și a devenit isotorie, fiind păstrat doar numele, pe unele din versiunile de lux ale Mercedes-Benz. Cu atât mai mult Smart, care nu reprezintă un brand atât de puternic și care nu promite marje de profit subtanțiale nici dacă este restructurat.

Metrorex va achiziționa 13 trenuri noi pentru secțiunea Drumul Taberei – Eroilor CITEȘTE ȘI Metrorex va achiziționa 13 trenuri noi pentru secțiunea Drumul Taberei – Eroilor

Publicația Handelsblatt citează surse din interior care spun că marca va fi „ucisă fără scrupule”, dacă nu va înceta să piardă bani. Lansată în 1998, cu automobile de oraș, de foarte mici dimensiuni, Smart a generat pierderi de miliarde de euro, fiind transformată, în ultimii ani, în marcă electrică, dar fără un succes remarcabil. Ultima generație a mașinilor Smart a fost dezvoltată împreună cu Renault, care a construit modelul Twingo pe aceeași platformă. Dacă Renault intenționează să renunțe la acest parteneriat, costurile lui Smart ar deveni, deja, mult prea mari pentru ca marca să mai fie susținută.

Anul trecut, Smart a vândut 128.802 unități, mai puține cu 4,6% față de 2017.

 
viewscnt
Afla mai multe despre
daimler
smart