Decizie dură: Audi vrea să elimine 5.000 de locuri de muncă pentru a-și finanța planurile de electrificare

Decizie dură: Audi vrea să elimine 5.000 de locuri de muncă pentru a-și finanța planurile de electrificare
scris 26 nov 2019

Audi vrea să reducă câteva mii de locuri de muncă, pentru a susține costurile cu tranziția la propulsia electrică, potrivit unor informații publicate de presa germană. Compania nu a anunțat încă nimic oficial.

Audi se află în plin proces de transformare, începând cu schimbarea șefului și terminând cu lansări de noi modele electrice. Compania de mașini premium din cadrul Volkswagen Group va avea un nou CEO începând din luna aprilie, după cum a anunțat oficial. Este vorba despre Markus Duesmann, fost director și membru în consiliul de administrație al BMW, pentru achiziții. Până atunci, board-ul Audi a decis să facă restructurări și să elimne 4.000 - 5.000 de locuri de muncă, după cum scrie Der Spiegel, care citează surse din interiorul companiei. În prezent, se derulează negocieri cu sindicatele, care au o putere destul de mare, inclusiv prin prisma afilierii la marile sindicate din industria metalurigică. În prezent, compania Audi AG are aproximativ 61.000 de angajați, numai în Germania.

Sindicatele au în vigoare un moratoriu, semnat cu patronatul companiei, privind păstrarea locurilor de muncă, document care este în vigoare până în 2015. Muncitorii presează conducerea să prelungească acest moratoriu până în 2030.

BMW, dată în judecată în SUA pentru încălcarea unui patent de motoare hibrid CITEȘTE ȘI BMW, dată în judecată în SUA pentru încălcarea unui patent de motoare hibrid

Audi intenționează să lanseze peste 30 de automobile electrificate în următorii 5 ani, din care 20 de modele vor fi complet electrice. Actualul CEO, Bram Schot, care va părăsi compania anul viitor, a declarat că estimările vorbesc despre 40% din producția vândută să fie constituită din mașini electrice sau hibrid plug-in. El a mai spus că în 2020 vor fi lansate 12 mașini electrice și șapte plug-in.

Audi și-a bugetat 14 miliarde de euro investiții în dezvoltarea acestor vehicule electrice, în intervalul 2020 - 2025. Anul trecut, compania din Ingolstadt a lansat primul model electric, e-tron, un SUV, iar săptămâna aceasta a prezentat versiunea Sportback a acestuia.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
audi
concedieri audi
masini electrice
audi ev
e-tron
e-tron sportback