Renault a încheiat primul semestru al acestui an cu scăderi pe toate segmentele principale, autoturisme și vehicule comerciale, dar a reușit să obțină creșteri pe segmentele importante, vehicule electrice și clasa compactă, pe care o țintește strategia Renaulution.
Marca Renault a vândut în prima jumătate a acestui an 716.720 de autovehicule, cu 16,5% mai puține decât în 2021, în perioada similară, evoluția mărcii fiind afectată de criza de semiconductori, în special. Pe segmentul de autoturisme, Renault a avut o scădere de 14,7%, cu un volum total de 564.209 unități vândute, în timp ce pe segmentul de vehicule comerciale declinul a fost mai mare, 22,6%, cu 152.511 autovehicule vândute. Divizia din Coreea de Sud, rebotezată Renault Korea Motors, vânzările au scăzut cu numai 6 procente, la un volum de 25.285. În total, Renault a pierdut peste 140.000 de autovehicule, comparat cu prima jumătate din 2021.
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
Veștile bune de la Renault sunt cele referitoare la gama electrică, în primul rând, unde noul model Megane E-Tech are deja 20.000 de comenzi înregistrate și care urmează să fie livrate în lunile următoare. În total, vânzările de mașini electrificate (gama E-Tech, electrice și hibride) au ajuns la 36% din totalul vânzărilor mărcii.
Tot o veste bună este și cea legată de vânzările pe segmentul C, stabilit ca prioritate de actualul CEO, Luca de Meo, în cadrul strategiei Renaulution. Astfel, volumul de mașini compacte vândute de Renault a fost cu 12% mai mari decât în urmă cu un an, cu peste 95.000 de vehicule înmatriculate.
În acest moment, cota de piață globală a mărcii a scăzut ușor, la 4,0% (-0,5pt față de S1 2021, excluzând China, America de Nord și Rusia). În Europa, Renault a atins o cotă de piață de 6,4% (-0,6 pt față de S1 2021), cu un volum de 414.515 unități. Asta înseamnă că evoluția mărcii franceze a fost sub cea a principalilor competitori.
Vânzările din afara Europei au reprezentat 42,2% (fără Rusia). În Turcia, care devine a treia piață a mărcii, vânzările au crescut cu +20% față de prima jumătate a anului 2021, iar cota de piață a crescut cu +3,4 puncte față de aceeași perioadă 2021, datorita succesului Clio, în special.
CITEȘTE ȘI Vânzările Dacia la nivel global au crescut cu șase procente în 2022. Locul în top în diferite țăriÎn România, Renault a înmatriculat în prima jumătate a acestui an 4.552 de vehicule, cu o cotă de piață de 6,9% (-0,5 puncte vs S1 2021). Cel mai vândut model al mărcii este Megane Sedan, cu un volum total de 890 de unități, urmat de Clio cu 794 de unități. Pe piața LCV, Renault a obținut o creștere a cotei de piață la 19,6%, reprezentând +8,1 puncte față de perioada similară a anului trecut. Volumul total de unități înmatriculate la nivel național este de 1.376 de vehicule, plasând Renault pe locul 2 în topul mărcilor de import.
Gama E-TECH, a înregistrat un procent de 30% din vânzările de autoturisme ale mărcii pe piața locală, iar vehiculele 100% electrice au însumat 150 de unități (3,3% cotă de piață, locul 5 mărci de import). Megane E Tech electric are aproximativ 300 de comenzi deși modelul nu este încă prezent în showroom-urile mărcii.