Deutsche Post va dezvolta o flotă de camioane de poștă autonome, pentru livrări în e-commerce

Deutsche Post va dezvolta o flotă de camioane de poștă autonome, pentru livrări în e-commerce
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 oct 2017

Deutsche Post ar putea fi prima companie care va utiliza camioane de livrare fără șofer, după ce va  testa prima flotă de astfel de vehicule, realizate în parteneriat cu Nvidia, producător de subansamble de computere, și ZF, producător de componente auto.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cele trei companii au încheiat un acord prin intermediul căruia vor dezvolta o flotă pentru teste, care va avea un sistem de control ZF – ProAI, destinat conducerii autonome. Acesta este bazat pe cip-uri Nvidia Drive PX.

Nu au fost anunțate nici cifre privind dimensiunea flotei, nici localitățile în care vor fi primele astfel de camioane, aceste date urmând a fi anunțate pe măsură ce vor fi stabilite.

Vehiculele pe care vor fi implementate tehnologiile de self-driving aparțin Deutsche Post și sunt mașini electrice de tipul StreetScooter, dube ușoare electrice. Deutsche Post a cumpărat compania StreetScooter Gmbh în 2014, după ce a utilizat mai multe vehicule produse de aceasta pentru testare. Ulterior, a introdus dubele electrice StreetScooter pe scară largă.

Vehiculele de bază sunt echipate cu motoare de 38 până la 48 kW, au o autonomie de 80 km, în funcție de teren, și costă circa 32.000 de euro.

Uzina Dacia din Pitești a produs în 2017 doar 20% din cele 150.000 de Sandero vândute în UE. Restul de 80% au fost fabricate în Maroc CITEȘTE ȘI Uzina Dacia din Pitești a produs în 2017 doar 20% din cele 150.000 de Sandero vândute în UE. Restul de 80% au fost fabricate în Maroc

Acestea vor fi echipate cu dispozitive specifice deplasării autonome: camere video, sisteme radar și lidar, toate parte a sistemului ProAI de la ZF. Pe baza informațiilor primite de la senzori și a datelor privind traseul, computerul inteligent se deplassează către obiective și parchează singur. Testele vor urmări în special acuratețea traseelor și a destinațiilor atinse.

Potrivit declarațiilor reprezentanților celor trei companii, principala utilizare a acestor vehicule va fi pentru livrarea comenzilor on-line, aflată într-o creștere exponențială. În cadrul comerțului on-line, livrarea produselor este considerată cea mai complexă și costisitoare etapă.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini autonome
deutsche post
self-driving