Directorul Poștei Române, întrebat cât face o scrisoare de la București la Brașov

Directorul Poștei Române, întrebat cât face o scrisoare de la București la Brașov
Profit.ro
Profit.ro
scris 5 feb 2023

Directorul Companiei Naționale Poșta Română, Valentin Ștefan, afirmă, întrebat în cât timp ajunge o scrisoare de la București la Brașov, că durata maximă este de cinci zile. Ștefan adaugă că în România „aproape nimeni nu mai trimite scrisori”, cele mai multe trimiteri fiind de la firme sau instituții către persoane fizice, și mărturisește că, în calitate de manager, susține creșterea tarifelor pentru trimiterile poștale, în limitele pe care le prevăd reglementările ANCOM.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„În cinci zile. Sunt reglementările ANCOM. Sigur, nu trebuie să o ducem în maxim cinci zile, dar onorăm lucrul ăsta, de cinci zile”, explică șeful Poștei Române, la Digi 24.

Familii super-bogate părăsesc China pentru a-și pune averile la adăpost de Partidul Comunist. Unde se duc. \ CITEȘTE ȘI Familii super-bogate părăsesc China pentru a-și pune averile la adăpost de Partidul Comunist. Unde se duc. "Nu vă puteți imagina cât cheltuiesc. Este o nebunie"

El spune că scrisoarea clasică aproape că nu mai există.

„Trimiterea de scrisori de persoane fizice e aproape inexistentă. Aproape nimeni nu mai trimite scrisori. Tipul de business în care e prinsă poșta e B to C (business to client – n.r.), adică merg de la companii sau entități către persoane fizice. De aceea noi nu avem neapărat o strategie comercială prin care să convingem cetățenii să aducă scrisorile la Poștă”, mai spune Valentin Ștefan.

VIDEO Un balon \ CITEȘTE ȘI VIDEO Un balon "spion" chinezesc, doborât deasupra Oceanului Atlantic de către SUA. Reacție dură a Chinei

Acesta mărturisește că, în calitate de manager, susține creșterea tarifelor pentru trimiterile poștale, în limitele pe care le prevăd reglementările ANCOM.

„Trendul în țara noastră, pe care eu îl îmbrățișez, este acela al digitalizării, al modernizării. Și atunci se încearcă pe cât posibil reducerea trimiterilor tradiționale, clasice. Mergem pe un model digital, un model mai eficient, lucrul ăsta pune presiune pe companie pentru că practic ni se reduce din venituri.

Eu aș fi putut să am o politică mai conservatoare față de tot ce înseamnă poștă tradițională, dar nu facem acest lucru. Creștem prețurile cât putem de mult – prețul pe serviciu universal este reglementat de ANCOM, deci nu avem libertatea de a crește tarifele cât credem noi – dar nu ezit să urcăm tarifele, în echipă, la companie, astfel încât să aducem cât mai mult venit către angajații noștri, în defavoarea volumelor”, a adăugat directorul CN Poșta Română.

VIDEO&FOTO Ciucă în Egipt; România solicită îngrășăminte, Egiptul - cereale CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Ciucă în Egipt; România solicită îngrășăminte, Egiptul - cereale

Conform acestuia, Poșta Română are 23.150 de angajați, cu 2.000 mai puțini decât în urmă cu un an și jumătate. Dintre aceștia, 140 de șefi – directori la nivel de central sau județean și șefi de compartimente conform Contractului Colectiv de Muncă. În Poșta Română lucrează puțin peste 10.000 de poștași. Acestora li se adaugă 400 de curieri, șoferi care doar conduc mașinile companiei și care aproape mereu sunt însoțiți de un mânuitor de valori.

viewscnt
Afla mai multe despre
posta
scrisoare