EuroNCAP vrea să determine producătorii să echipeze stadard mașinile cu sisteme de frânare de urgență și monitorizare a șoferului

EuroNCAP vrea să determine producătorii să echipeze stadard mașinile cu sisteme de frânare de urgență și monitorizare a șoferului
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 23 sep 2017

Organizația independentă EuroNCAP a anunțat planul Road 2025, care detaliază noile ținte, dispozitive și tehnologii care să devină standard pentru automobilele care se vând în Europa. Printre acestea se numără frânarea de urgență la impactul cu pietonii și bicicliștii, monitorizarea șoferului sau detecția prezenței copilului în mașină.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Deși nu este o instituție oficială a UE sau a vreunei țări, EuroNCAP a reușit de-a lungul celor 20 de ani de existență să impună o serie de standarde producătorilor de automobile, prin efectuarea de teste de impact. Rezultatele făcute public au generat o concurență benefică în industria auto, iar astăzi avem echipamente precum ABS sau ESP, în dotarea standard, pe orice vehicul care se vinde în Europa. Potrivit estimărilor făcute de EuroNCAP, datorită echipamentelor de siguranță instalate în urma testelor, au fost salvate peste 76.000 de vieți. Specialiștii organizației au anunțat acum, simultan cu aniversarea a 20 de ani de existență, noul plan pentru următorii 8 ani, Road Map 2025, care stabilește tehnologiile pe care își propun să le solicite constructorilor de automobile, pentru a primi punctaje cât mai mari la teste.

Atenția este îndreptată în special către tehnologiile care fac parte din pachetul de conducere autonomă, toate fiind introduse separat în ultimii ani, ca măsuri de siguranță.

Standardele propuse sunt împărțite în trei categorii, siguranța primară, secundară și terțiară, acesta din urmă fiind introdus pentru prima dată în documentele EuroNCAP. În prima categorie, cea în care în ultimii ani nu s-au făcut prea mulți pași, sunt vizate acum Driver Monitoring, care are ca țintă anul 2020, Automatic Emergency Steering (2020, 2022), Autonomous Emergency Braking (2020, 2022), Vehicle to Vehicle Data Exchange and Vehicle to Infrastructure (2024). Explicate, aceste tehnologii vor aduce un grad foarte ridicat de siguranță atât celor aflați în vehicule, cât și celor care sunt victime potențiale atunci când se deplasează pe jos sau pe bicicletă/motocicletă. Driver Monitoring este sistemul care urmărește comportamentul șoferului cu ajutorul unor camere și senzori și, în cazul în care detectează o stare de somnolență sau mișcări anormale, pornește alerte de diferite tipuri. Emergency Steering este sistemul care controlează direcția și poate acționa la limită, atunci când vehiculul părăsește banda necontrolat. Emergency Braking este deja introdus pe unele dintre mașinile de volum, fiind destinat frânării în caz de impact iminent. Nu în ultimul rând, Data Exchange, sistemul de conectare și transmitere de informații de la un vehicul la altul, are ca scop transformarea mașinilor în vehicule inteligente care pot preveni accidentele, anunțându-și unul altuia poziția. De exemplu, apariția unei ambulanțe într-o intersecție ar putea fi avertizată electronic, la bord, cu multe secunde înainte de intrarea în câmpul vizual al șoferului.

VIDEO&FOTO Teste EuroNCAP: Jepp Compass, Mercedes C Class Cabrio și Kia Picanto, protecție scăzută la impact lateral CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Teste EuroNCAP: Jepp Compass, Mercedes C Class Cabrio și Kia Picanto, protecție scăzută la impact lateral

A doua cateogorie, Secondary Safety, vizează tehnologii la fel de importante, precum Whiplash/Rear-end Crash Protection (2020), care protejează pasagerii în zona gâtului la impactul din spate, sau Pedestrian and Cyclist Safety (2022), care avertizează și acționează frâna de urgență la iminența unui impact cu un pieton sau biciclist.

A treia categorie, Tertiary Safety, țintește tehnologiiile de salvare, inclusiv cele de descarcerare, având ca scop ușurarea muncii slavatorilor după ce a fost produs un accident. Tot aici intră și o altă propunere, care vizează copii care mor sau sunt grav afectați pentru că au fost lăsați în mașinile parcate. Statisticile arată că anual sunt peste 100 de copii care mor din cauza căldurii din mașina parcată, iar scopul EuroNCAP este să dezvolte sisteme care detectează prezența copiilor în mașină și îi avertizează pe adulți, care uneori pur și simplu uită că au lăsat copiul în scaunul din mașină. 

viewscnt
Afla mai multe despre
euroncap