Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dacia a pus în centrul atenției, în cadrul evenimentului organizat la Paris, conceptul Hipster, care surprinde prin design și prin dimensiuni, dar la fel de importante pentru marcă sunt și noile Sandero, Jogger și Logan, care au primit nu doar modificări estetice, dar și motoare hibrid și tehnologii de ultimă generație.
Nu în ultimul rând, modelul electric Spring a fost adus la nivelul concurenților din segment, cu noi motoare mai puternice și baterie LFP.
Directorul Dacia România, Mihai Bordeanu, transmite acum, într-un interviu pentru Profit.ro, că prețurile acestor mașini nu vor crește și anunță și când încep comenzile.
- Premieră mondială Dacia Hipster Concept – o mașină electrică de numai 3 metri care inaugurează un nou segment auto în Europa
Noile Dacia Sandero, Logan și Jogger, lansate cu un nou design și motoare hybrid - Dacia Spring se relansează spectaculos cu un motor de 100 CP și baterie LFP
- Dacia Duster și Bigster cu tracțiune 4x4 automată înlocuiesc oficial vechea tracțiune 4x4 manuală
Am avut un volum foarte mare de noutăți astăzi. Care sunt perspectivele Dacia din acest punct de vedere, care vor fi efectele pentru vânzările mărcii?
Am hotărât să vă arătăm câte puțin din toate, câte puțin din viitorul foarte apropiat, câte puțin din viitorul mai îndepărtat. Și atunci am așezat pe masă, așezată în fața voastră Sandero, Logan, Jogger, care vor veni foarte rapid să deschidem comenzile până la sfârșitul anului.
V-am arătat și noile 4x4 Duster – Bigster, care vor fi, la fel, disponibile la comandă în acest an, iar în 2025 vor apărea în showroom-uri în primul trimestru din 2026, deci aici vorbim de viitor apropiat.

V-am arătat și altceva, un preview de strategie a Dacia pe mobilitate, și anume mobilitatea accesibilă, mobilitatea de mâine. Ați văzut Dacia Hipster, un concept, un design exterior românesc, design interior în colaborare cu Franța și o idee de mobilitate pentru mâine, ceva inedit.
Nu cred că vă așteptați neapărat la așa ceva, dar am vrut încă o dată să vă arătăm cam încotro vrem să ne îndreptăm cu Dacia.
Dacia rămâne Dacia, nu vrem să fim altcineva, ci marca care oferă cel mai bun raport calitate preț și redefinește esențialul. Ei bine, esențialul mâine s-ar putea să arate așa, ca Hipster. Deocamdată, e o mașină concept, dar dacă se vor crea condiții pentru producție, evident, Dacia va produce așa ceva.

Are legătură are legătură cu negocierile, discuțiile dintre industria auto și Comisia Europeană privind posibilitatea creării unui nou segment de vehicule din astea mici?
Eu cred că e cumva la intersecția schimbărilor pentru că trebuie să fim de acord că industria se schimbă, se schimbă și continuă să se schimbe la viteză foarte mare. Nu știm neapărat, nu știe nimeni, nu avem globul de cristal să vedem exact încotro o va lua. Sunt niște tendințe clare prezentate și azi: prețurile la mașini crescut îngrozitor de mult. electrificarea are o viteză care poate nu e cea potrivită.
Oamenii, în special din afara orașelor, sunt neglijați, în sensul unei variante mai accesibile de mobilitate.
Și atunci ne-am pus problema: dacă am veni noi cu o idee și dacă am veni noi cu ceva? Și o să vedem gradul de acceptare din partea clienților noștri, din partea legislației, dacă așa ceva se va potrivi pentru piața auto de mâine.
Ne putem aștepta la modificări de prețuri pentru modelele noi, Spring cu noul motor și noile Duster, Bigster?
Nu vor fi modificări semnificative, vrem să le menținem. Mai spun o dată. Dacia va rămâne Dacia. Prețurile accesibile sunt pentru noi o obsesie. În tot ce am văzut azi vom fi cât mai accesibil posibil.

De aici și strategia noastră design-to-cost. De aici strategia noastră de a pune pe primul loc greutatea mașinii încă de la început, din timpul concepției. Avem obsesia asta toți, indiferent de zona în care lucrăm, inginerie și așa mai departe. Și nimic din ce ați văzut azi nu va ieși din schema asta.
Pentru versiunile 4x4 automat, care nu au mai fost în gamă, aveți stabilite prețuri?
Încă nu avem prețuri anunțate, dar să vă așteptați la prețuri Dacia.
Vor fi deschise comenzile pentru ambele modele 4x4, Duster și Bigster 150 G, acum, iar pentru 4x4 150 fără GPL, anul viitor.